pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
witam,
czy ktoś robił pierwszy przegląd serwisowy po 2 latach / 30 tys. ?
jaki jest jego zakres i koszt ?
czy ktoś robił pierwszy przegląd serwisowy po 2 latach / 30 tys. ?
jaki jest jego zakres i koszt ?
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Może komuś się przyda jeszcze..
Koszt pierwszego przeglądu został wyceniony w 05.2023 na 1350 zł. Obejmował wymianę oleju, płynu hamulcowego, filtra pyłków. Tylko to. Samochód został umyty.
Można mieć ten i następny przegląd za darmo, o ile wykupi się dodatkowo roszerzony pakiet przeglądów, za ok 2200 na 4 lata. Jego zakup jest bez sensu, jeśli nie robi się przebiegów rzędu 15 tys km. rocznie.
Koszt pierwszego przeglądu został wyceniony w 05.2023 na 1350 zł. Obejmował wymianę oleju, płynu hamulcowego, filtra pyłków. Tylko to. Samochód został umyty.
Można mieć ten i następny przegląd za darmo, o ile wykupi się dodatkowo roszerzony pakiet przeglądów, za ok 2200 na 4 lata. Jego zakup jest bez sensu, jeśli nie robi się przebiegów rzędu 15 tys km. rocznie.
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Zgadzam się CAŁKOWICIE z użytkownikiem greg_b
Olej i filtry wszelakie spokojnie można wymienić samemu, a i tak nie przekroczymy nawet połowy kosztów tego co chcą w ASO VW.
Co więcej .... NIE WIDZIMY całej procedury, więc tak naprawdę nie wiadomo czy w ogóle coś wymieniono, a jeśli tak, to co i jakie , a zapłacić trzeba.
Kupując wszystko samemu .... NA PEWNO wiem że będzie to wymienione i że NA PEWNO na to co trzeba.
Owszem, w tzw "systemie" nie będzie adnotacji o przeglądzie serwisowym, bo nie robiliśmy go w ASO VW, ale ..... konia z rzędem temu komu to przeszkadza.
Moim zdaniem, WSZYSTKO CO SIĘ DA można i należy robić samemu, a do serwisu tylko wtedy gdy po prostu nie mamy części czy możliwości samodzielnego zajęcia się tematem, albo ..... nie patrzymy na pieniądze (bo mamy dużo) .
Olej i filtry wszelakie spokojnie można wymienić samemu, a i tak nie przekroczymy nawet połowy kosztów tego co chcą w ASO VW.
Co więcej .... NIE WIDZIMY całej procedury, więc tak naprawdę nie wiadomo czy w ogóle coś wymieniono, a jeśli tak, to co i jakie , a zapłacić trzeba.
Kupując wszystko samemu .... NA PEWNO wiem że będzie to wymienione i że NA PEWNO na to co trzeba.
Owszem, w tzw "systemie" nie będzie adnotacji o przeglądzie serwisowym, bo nie robiliśmy go w ASO VW, ale ..... konia z rzędem temu komu to przeszkadza.
Moim zdaniem, WSZYSTKO CO SIĘ DA można i należy robić samemu, a do serwisu tylko wtedy gdy po prostu nie mamy części czy możliwości samodzielnego zajęcia się tematem, albo ..... nie patrzymy na pieniądze (bo mamy dużo) .
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Jestem świeżo po przeglądzie.
Mi akurat zależy na ciągłości przeglądów w ASO.
Jednak ze względu na koszty zdecydowałem się tylko na przegląd + wymiana oleju i filtra oleju.
Koszt 1189,26 zł.
Za samą wymianę oleju z filtrem (bez przeglądu) zapłaciłbym 805 zł.
Filtr powietrza i kabinowy wymieniłem sam (15 minut).
W ASO za wymianę tych filtrów (ich filtry) zapłaciłbym ok. 500 zł
Za te 2 filtry Boscha zapłaciłem koło stu paru złotych.
4 stówy oszczędności
Mi akurat zależy na ciągłości przeglądów w ASO.
Jednak ze względu na koszty zdecydowałem się tylko na przegląd + wymiana oleju i filtra oleju.
Koszt 1189,26 zł.
Za samą wymianę oleju z filtrem (bez przeglądu) zapłaciłbym 805 zł.
Filtr powietrza i kabinowy wymieniłem sam (15 minut).
W ASO za wymianę tych filtrów (ich filtry) zapłaciłbym ok. 500 zł
Za te 2 filtry Boscha zapłaciłem koło stu paru złotych.
4 stówy oszczędności
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Witam
Trochę mi się chce śmiać, ale bez żadnej złośliwości.
Koledzy chyba nie wiedzą że największe zyski generuje nie sprzedaż auta ale późniejsze ich serwisowanie w autoryzowanym serwisie danej marki i nie ma znaczenia czy to jest VW czy inna marka tak to już jest.
Zrozumiałe jest to że jeżeli chcemy mieć przez pierwsze 3 lata gwarancję to robimy wszystko w ASO VW żeby jej nie stracić, później decydujemy sami czy serwisujemy sami po za ASO VW (plus mniejsze koszty, minus nie mamy wpisów w historii serwisowej auta w bazie VW), czy serwisujemy w autoryzowanym salonie VW (plus to oryginalne części i wpisy w historię serwisową auta w bazie VW, minus większe koszty).
Dodam tylko że przy sprzedaży auta (w przyszłości) osoba zainteresowana kupnem może jednak bardziej być zainteresowana autem, które ma przeglądy w ASO VW po gwarancji niż takim, który był serwisowany w warsztacie po za ASO VW.
Tak to już jest.
Co do przeglądów to w moim T-Cross-e wyglądało to tak (nie piszę cen bo są one po prostu już nie aktualne na teraz)
I. Przed wydaniem auta uzupełnione płyny:
- płyn chłodniczy - 0,10 l
- olej oryginalny 0W-30 504.00/507.00 - 0,10 l
II. Po roku auto przyjęte na naprawę modułu "Telemanik".
- moduł wymieniony na nowy o nr 5WA-035-282
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- akumulator został podładowany
III. Pierwszy przegląd po 2 latach (u mnie przy przebiegu 15946 km)
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- wymiana oleju 0W-30 504.00/507.00 - 4 l
- wymiana filtra oleju
- zamontowano nową śrubę spustową z o-ringiem
- wymiana filtra pyłkowego
- czyszczenie klimy
IV. Przegląd po 3 latach:
- przegląd rozszerzony
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- odpowietrzenie mechanizmu sprzęgła
- wymiana płynu hamulcowego - 1 l
V. Przegląd po 4 latach (robiony w 2024-01-27 koszt: 871,89 zł)
- przegląd
- wymiana świec zapłonowych
- użycie specjalnej pasty silikonowej na świece
I tu już po za ASO wymiana oleju + filtr oleju + filtr powietrza (w moim przypadku będą robione co 10.000 zł, jeszcze zastanawiam się czy przejść z oleju 0W-30 na 5W-30, który był wcześniej stosowany przez VW tylko z uwagi na "ekologie" teraz zalewany jest ta woda 0W-30).
Tak to u mnie wygląda w aucie.
No cóż teraz już nie będzie serwis w ASO VW chociaż i tak w moim przypadku części będą kupowane i zakładane oryginalne (kupuje części ze zniżkami, a więc nie ma aż takiej tragedii chociaż oczywiście są droższe niż te bez loga VW).
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Trochę mi się chce śmiać, ale bez żadnej złośliwości.
Koledzy chyba nie wiedzą że największe zyski generuje nie sprzedaż auta ale późniejsze ich serwisowanie w autoryzowanym serwisie danej marki i nie ma znaczenia czy to jest VW czy inna marka tak to już jest.
Zrozumiałe jest to że jeżeli chcemy mieć przez pierwsze 3 lata gwarancję to robimy wszystko w ASO VW żeby jej nie stracić, później decydujemy sami czy serwisujemy sami po za ASO VW (plus mniejsze koszty, minus nie mamy wpisów w historii serwisowej auta w bazie VW), czy serwisujemy w autoryzowanym salonie VW (plus to oryginalne części i wpisy w historię serwisową auta w bazie VW, minus większe koszty).
Dodam tylko że przy sprzedaży auta (w przyszłości) osoba zainteresowana kupnem może jednak bardziej być zainteresowana autem, które ma przeglądy w ASO VW po gwarancji niż takim, który był serwisowany w warsztacie po za ASO VW.
Tak to już jest.
Co do przeglądów to w moim T-Cross-e wyglądało to tak (nie piszę cen bo są one po prostu już nie aktualne na teraz)
I. Przed wydaniem auta uzupełnione płyny:
- płyn chłodniczy - 0,10 l
- olej oryginalny 0W-30 504.00/507.00 - 0,10 l
II. Po roku auto przyjęte na naprawę modułu "Telemanik".
- moduł wymieniony na nowy o nr 5WA-035-282
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- akumulator został podładowany
III. Pierwszy przegląd po 2 latach (u mnie przy przebiegu 15946 km)
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- wymiana oleju 0W-30 504.00/507.00 - 4 l
- wymiana filtra oleju
- zamontowano nową śrubę spustową z o-ringiem
- wymiana filtra pyłkowego
- czyszczenie klimy
IV. Przegląd po 3 latach:
- przegląd rozszerzony
- podpięcie komputera diagnostycznego w celu "poszukiwania usterek"
- odpowietrzenie mechanizmu sprzęgła
- wymiana płynu hamulcowego - 1 l
V. Przegląd po 4 latach (robiony w 2024-01-27 koszt: 871,89 zł)
- przegląd
- wymiana świec zapłonowych
- użycie specjalnej pasty silikonowej na świece
I tu już po za ASO wymiana oleju + filtr oleju + filtr powietrza (w moim przypadku będą robione co 10.000 zł, jeszcze zastanawiam się czy przejść z oleju 0W-30 na 5W-30, który był wcześniej stosowany przez VW tylko z uwagi na "ekologie" teraz zalewany jest ta woda 0W-30).
Tak to u mnie wygląda w aucie.
No cóż teraz już nie będzie serwis w ASO VW chociaż i tak w moim przypadku części będą kupowane i zakładane oryginalne (kupuje części ze zniżkami, a więc nie ma aż takiej tragedii chociaż oczywiście są droższe niż te bez loga VW).
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
No i tu właśnie też mam dylemat, bo ..... owszem, zapewne gęstszy olej (5W-30) byłby lepszy, ale .... nie pamiętam już , ale chyba przeczytałem gdzieś na zagranicznym forum, w dość ożywionej i długiej dyskusji, jak ludzie przerzucali się argumentami za i przeciw i szczerze mówiąc/pisząc ..... i jedni i drudzy .... mieli racjęTomasz_W-wa pisze: ↑26 maja 2024, 13:37 jeszcze zastanawiam się czy przejść z oleju 0W-30 na 5W-30, który był wcześniej stosowany przez VW tylko z uwagi na "ekologie" teraz zalewany jest ta woda 0W-30).
Otóż ci co pisali, że 0W-20 jest lepszy, pomimo tego że to w zasadzie woda, argumentowali to tym, że UWAGA podobno pompa oleju jest już tak skonstruowana, żeby optymalnie pracowała właśnie z rzadszym olejem + do tego argument był taki, że owszem ... 0W-20 jest rzadki, ale właśnie to powoduje, że silnik UWAGA mniej się zużywa, a to dlatego, że największe zużycie silnik następuj podczas jego rozruchu, więc im olej jest rzadszy, tym szybciej na zimnym silniku dociera do miejsc które mają być smarowane, natomiast rozgrzany silnik będzie co prawda smarowany "wodą", ale ... z uwagi właśnie na tę "wodnistość" osiąga większe ciśnienie, więc film olejowy pomiędzy smarowanymi elementami jest ... "pełniejszy" .
Ci natomiast, którzy argumentowali za 5W-30 pisali, że gęstszy olej w rozgrzanym silniku jest po prostu bardziej lepki, więc ... LEPIEJ smaruje, a i tak rzednie przecież przy wyższych temperaturach zachowując swoje właściwości smarne, czyli nie jest "wodą", ... ergo ... smaruje lepiej.
Moim zdaniem, .. rzeczywiście i jedni i drudzy ..... mają rację
Jeśli to o tej pompie oleju jest prawdą, to .... chyba rzeczywiście 0W-20 będzie (mimo wszystko) lepszym wyborem, ale jeśli nie, czyli jeśli pompa przeciśnie gęstsze oleje, to z kolei (tu moja subiektywna opinia) 5W-30 będzie lepszy.
Jak jest naprawdę ..... HGW
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Wszystko było by Ok tylko jak mają się starsze silniki np. montowane od 2013 roku do oleju 0W-30 gdzie VW przez kilka lat stosował olej 5W-30 do tych silników. Ok. 5 lat temu wycofał z eksploatacji olej 5W-30 zastępując go tym 0W-30 w tych silnikach i nawet nie ma możliwości od tego czasu już kupić oryginalny VW olej 5W-30.
Raczej w tych silnika nikt w fazie projektowania nie myślał nawet że docelowo będą działać te silniki z olejami 0W-30 bo w tamtym czasie twierdził że dedykowany olej to 5W-30, ale jak wycofał go z użycia to teraz mamy lać 0W-30.
Wiem co piszę bo sam ma drugie auto Golf 7 i przerabiałem to u siebie.
Oczywiście zrezygnowałem z lania 0W-30 i leje dalej 5W-30 tylko dobrej jakości, w moim przypadku jest to Angielski olej Premium firmy Millers.
Moim zdaniem to nic więcej jak tzw. "Ekologia" i nie ma to nic związanego z dobrem dla silnika, to tak jak Longlife, a po otwarciu pokrywy zaworów w takim silniku mamy błoto.
Dobra bo się rozpisałem. HE HE
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Raczej w tych silnika nikt w fazie projektowania nie myślał nawet że docelowo będą działać te silniki z olejami 0W-30 bo w tamtym czasie twierdził że dedykowany olej to 5W-30, ale jak wycofał go z użycia to teraz mamy lać 0W-30.
Wiem co piszę bo sam ma drugie auto Golf 7 i przerabiałem to u siebie.
Oczywiście zrezygnowałem z lania 0W-30 i leje dalej 5W-30 tylko dobrej jakości, w moim przypadku jest to Angielski olej Premium firmy Millers.
Moim zdaniem to nic więcej jak tzw. "Ekologia" i nie ma to nic związanego z dobrem dla silnika, to tak jak Longlife, a po otwarciu pokrywy zaworów w takim silniku mamy błoto.
Dobra bo się rozpisałem. HE HE
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
... hmmm ... ale .... tu jest dział VW T-Cross, a ten produkowany jest od 2018 rokuTomasz_W-wa pisze: ↑26 maja 2024, 18:23 Wszystko było by Ok tylko jak mają się starsze silniki np. montowane od 2013 roku do oleju 0W-30 gdzie VW przez kilka lat stosował olej 5W-30 do tych silników. Ok. 5 lat temu wycofał z eksploatacji olej 5W-30 zastępując go tym 0W-30 w tych silnikach i nawet nie ma możliwości od tego czasu już kupić oryginalny VW olej 5W-30.
..... jak wyżej .Tomasz_W-wa pisze: ↑26 maja 2024, 18:23Raczej w tych silnika nikt w fazie projektowania nie myślał nawet że docelowo będą działać te silniki z olejami 0W-30 bo w tamtym czasie twierdził że dedykowany olej to 5W-30, ale jak wycofał go z użycia to teraz mamy lać 0W-30.
OK ... ja też czasami potrafię
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Tomasz W_wa
Zalewany w ASO olej to 0W-20 nie 0W-30
Nie wiem jak olej 5W-30 ma się do GPF ?
Aha, ja miałem 2 lata gwarancji, nie 3
U mnie płyn hamulcowy wymienili po 2 latach (z tego co piszesz u Ciebie po 3)
Ciekawe skąd te różnice
Zalewany w ASO olej to 0W-20 nie 0W-30
Nie wiem jak olej 5W-30 ma się do GPF ?
Aha, ja miałem 2 lata gwarancji, nie 3
U mnie płyn hamulcowy wymienili po 2 latach (z tego co piszesz u Ciebie po 3)
Ciekawe skąd te różnice
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Panowie powiedzcie mi jaki jest interwał wymiany oleju nowego auta VW, wiem, że co 30 000, ale kiedy pierwsza wymiana? gdy auto ma 30 000? Ostatnio mechanik mi powiedział, że w nowym aucie po 2000 zmieniali i było pełno opiłków. Przecież pierwsza wymiana po 30 000 to jest zarzynanie silnika..