1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Co do aktualizacji w moim t rocku, na razie nie udało mi się wywołać kangura po wygraniu nowego softu. Na 2 też już nie występuje ,,dziura" a może te dwie usterki są powiązane.? Mam wrażenie że auto stało się dynamiczne, płynniej jeździ.Zobaczymy jak będzie dalej.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Odebrałem w czerwcu O III FL z silnikiem 1,5 TSI ACT w manualu, produkcja 18 maj 2019. Rzeczywiście na 1 i 2 są jakieś dziwne zachowania samochodu. Przy ruszaniu na 1 jakby się po chwili silnik się zadławiał, na 2 biegu występuje albo brak ciągu silnika albo niekiedy nadmierne, niekotrolowane do końca przyspieszenie auta. Swoją drogą dziwne, że auto wyprodukowane i wypuszczone w maju ma wgrany soft, który nie uwzględnia opisywanych w tym wątku perypetii. Ta trudna synchronizacja pierwszego z drugim biegiem nie należy do przyjemnych.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
kontaktowałeś się z serwisem??xwojcio pisze: ↑09 cze 2019, 11:23 Odebrałem w czerwcu O III FL z silnikiem 1,5 TSI ACT w manualu, produkcja 18 maj 2019. Rzeczywiście na 1 i 2 są jakieś dziwne zachowania samochodu. Przy ruszaniu na 1 jakby się po chwili silnik się zadławiał, na 2 biegu występuje albo brak ciągu silnika albo niekiedy nadmierne, niekotrolowane do końca przyspieszenie auta. Swoją drogą dziwne, że auto wyprodukowane i wypuszczone w maju ma wgrany soft, który nie uwzględnia opisywanych w tym wątku perypetii. Ta trudna synchronizacja pierwszego z drugim biegiem nie należy do przyjemnych.
gdzie można odczytać wersję oprogramowania ??
1.5 TSI Premium,manual
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Nie jeszcze się nie kontaktowałem, muszę zdiagnozować dokładnie kiedy i w jakich sytuacjach to zjawisko dokładnie występuje np. temp silnika, obroty itp. Na tą chwilę wygląda to tak, jakbym nie umiał sprzęgłem operować przerzucając pomiędzy 1 i 2 drugiem biegiem. Zauważyłem jedno, że wrzucając bieg drugi na małej prędkości (ok 10-20 km) na godzinę (silnik zimny/rozgrzany), po puszczeniu sprzęgła, jest tak jakby krótkotrwałe zadławienie silnika (hamowanie silnikiem), po czym odpuszcza i nawet sam trochę przyspiesza i wyrównuje obroty - trochę to dziwne.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 kwie 2019, 11:36
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
U siebie w Golfie mam wszystkie te same objawy. Samochód potrafi nawet sam przyśpieszać tocząc się w korku na 2.xwojcio pisze: ↑09 cze 2019, 11:23 Odebrałem w czerwcu O III FL z silnikiem 1,5 TSI ACT w manualu, produkcja 18 maj 2019. Rzeczywiście na 1 i 2 są jakieś dziwne zachowania samochodu. Przy ruszaniu na 1 jakby się po chwili silnik się zadławiał, na 2 biegu występuje albo brak ciągu silnika albo niekiedy nadmierne, niekotrolowane do końca przyspieszenie auta. Swoją drogą dziwne, że auto wyprodukowane i wypuszczone w maju ma wgrany soft, który nie uwzględnia opisywanych w tym wątku perypetii. Ta trudna synchronizacja pierwszego z drugim biegiem nie należy do przyjemnych.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Za tydzien odbieram swojego manuala, jestem ciekaw co mnie spotka... Na razie jeździłem octavia i t rockiem na jazdach próbnych i kangura nie miały... Z drugiej strony w aucie mojej żony (całe 1.2 69km innej marki) jestem w stanie wywołać kangura na 1 biegu(ale jest co celowe działanie i nie występuje w trakcie naszej eksploatacji w ogóle) ... Może to kwestia sposobu jazdy...
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Może i trochę to jest kwestia sposobu jazdy. Octavia ma trochę dziwnie ułożony pedał sprzęgła (jak się wciska to idzie jakby po półkolu). U mnie sprzęgło bierze w połowie wysokości. Nie mniej jednak odnosząc się do samego silnika 1,5 TSI ACT, na jedynce też zauważyłem, że jak się chce go rozpędzić to w którymś momencie ujmuje jakby obrotów, co powoduje przyhamowanie auta i w tej sytuacji odruchowo, chyba większość kierowców wcisnęła by sprzęgło (ja tak już kilka razy podświadomie zrobiłem), bo auto zachowuje się przeciwnie do intencji kierowcy. Po wrzuceniu na 2 mamy wówczas małe obroty i auto z początku nie chce się rozpędzać.
Z drugiej strony, ktoś pisał wyżej, że wgrano mu nowe oprogramowanie i ustało zjawisko, braku mocy/ciągu na 2 biegu, ale musiał o to indywidualnie zgłaszać do serwisu, zabiegać, dopytywać, aż w końcu dealer odezwał się, żeby przyjechać na update. Przecież, jeśli koncern VW ma świadomość i wręcz przyznał się do opisywanych tu problemów z silnikiem EA211 EVO i napisał pod to soft, to dlaczego nie uruchomił do tej pory globalnej akcji serwisowej dla tego silnika, montowanego przecież w setkach tysięcy aut w całym koncernie. Czytając fora światowe, można stwierdzić, że psy na tym silniku, wieszają zarówno Niemcy, Brytyjczycy, Holendrzy a nawet Rosjanie. Co jest nie tak z tą polityką VW że trzymają swoich klientów w takiej konsternacji.
Z drugiej strony, ktoś pisał wyżej, że wgrano mu nowe oprogramowanie i ustało zjawisko, braku mocy/ciągu na 2 biegu, ale musiał o to indywidualnie zgłaszać do serwisu, zabiegać, dopytywać, aż w końcu dealer odezwał się, żeby przyjechać na update. Przecież, jeśli koncern VW ma świadomość i wręcz przyznał się do opisywanych tu problemów z silnikiem EA211 EVO i napisał pod to soft, to dlaczego nie uruchomił do tej pory globalnej akcji serwisowej dla tego silnika, montowanego przecież w setkach tysięcy aut w całym koncernie. Czytając fora światowe, można stwierdzić, że psy na tym silniku, wieszają zarówno Niemcy, Brytyjczycy, Holendrzy a nawet Rosjanie. Co jest nie tak z tą polityką VW że trzymają swoich klientów w takiej konsternacji.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
bo jestem pewien że o problemie wie kilka procent posiadaczy tych samochodów, pewnie jeszcze mniejszy jest odsetek tych którym to przeszkadza, albo którzy o tym wiedzą. Więc po co zgłaszać setką tysięcy ludzi problem, z którym większość się nie spotka, jak oprogramowanie wgrają podczas jakiejś tam wizyty w serwisie, a nie zjedzie się im nagle kilka set auto na aktualizację, która może i jest problematyczna ale raczej dla niewielkiej ilości osób w porównaniu z globalną sprzedażą tego silnika
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Tych silników pewnie jeździ setki tysięcy... Na forum karoqa czytalem, że kangur to wyjatek, nie reguła...
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Co do ,,kangura" to można go wywołać , ale jak się na bieżąco reaguje na zachowanie samochodu czyli jak zaczyna słabmąc , wystarczy,,przeciągnąć" na sprzęgle i gaz wtedy auto jedzie prawidłowo. Co do 2 od momentu wgrania softu nie ma dziury między biegami.ostatnio trasa około 500 km. I żadnych problemów. Nadmienię że droga przez teren zabudowany, miasta, więc było trochę jazdy 1 i 2 bieg.Oby tak dalej. Chyba że coś jeszcze ujawnię za jakiś czas. Jedyne to że zacząłem zauważać że auto potrafi różnie palić przy takiej samej jeździe.Chociaż osobiście uważam że średnio 7 l/ 100 nie jest źle.