zmierzam powoli do serwisu olejowego w moim T-ROCu (1,5 TSI, DSG, 2019), czy ma ktoś może wiedzę jak przebiega wymiana oleju w skrzyni DSG w tym przypadku? Słyszałem że albo wymienia się go "normalnie" albo pod ciśnieniem wprowadzając olej, stąd też zastanawia mnie czy do wymiany oleju zamawiać całą nową misę olejową jak to się słyszy od niektórych, czy same uszczelki i filtry wystarczą?
Jaki olej do wymiany i ile litrów najlepiej byście polecili do skrzyni żeby posłużyła kolejne lata bez problemu?
Co do dziwnego zachowania - czasem mam wrażenie że skrzynia lekko poszarpuje przy zmianach biegów na 3 i 4, zastanawiam się czy jest to oznaka czegoś poważnego czy właśnie tego że czas na serwis olejowy w skrzyni biegów. Ostatnio też zauważyłem dziwne falowanie na 3 biegu przy obrotach poniżej 2k.
zmierzam powoli do serwisu olejowego w moim T-ROCu (1,5 TSI, DSG, 2019), czy ma ktoś może wiedzę jak przebiega wymiana oleju w skrzyni DSG w tym przypadku? Słyszałem że albo wymienia się go "normalnie" albo pod ciśnieniem wprowadzając olej, stąd też zastanawia mnie czy do wymiany oleju zamawiać całą nową misę olejową jak to się słyszy od niektórych, czy same uszczelki i filtry wystarczą?
Jaki olej do wymiany i ile litrów najlepiej byście polecili do skrzyni żeby posłużyła kolejne lata bez problemu?
Co do dziwnego zachowania - czasem mam wrażenie że skrzynia lekko poszarpuje przy zmianach biegów na 3 i 4, zastanawiam się czy jest to oznaka czegoś poważnego czy właśnie tego że czas na serwis olejowy w skrzyni biegów. Ostatnio też zauważyłem dziwne falowanie na 3 biegu przy obrotach poniżej 2k.
Dzięki i pozdrawiam
Kolego wpisz na YouTube temat wymiany oleju w DSG u ciebie "sucha" skrzynia DQ 200 tam jest wszystko ładnie pokazane jak się wymienia jaki olej do skrzyni i ile ,co do mechatroniki ile wlać-powodzenia.Moze też trzeba wgrać nowy soft program skrzyni auto jest z 2019r.
Co do dziwnego zachowania - czasem mam wrażenie że skrzynia lekko poszarpuje przy zmianach biegów na 3 i 4, zastanawiam się czy jest to oznaka czegoś poważnego czy właśnie tego że czas na serwis olejowy w skrzyni biegów. Ostatnio też zauważyłem dziwne falowanie na 3 biegu przy obrotach poniżej 2k.
Dzięki i pozdrawiam
Podeslij VIN auta na PW, sprawdzę czy jest dostępna aktualizacja sterownika skrzyni. W 90% przypadkach nowy soft + adaptacja rozwiązuje wiele problemów z działaniem DSG.
VAG Studio - Diagnostyka & Retrofit | Doposażenia premium | VAS Odis Online Autoryzacja | tel.607196811
Ja wymienialem ostatnio przy 55 tys km. Bardziej przez to ze jest za malo oleju fabrycznie. Gosc spuscil olej, a potem zalal go od spodu, bez dekontazu obudowy filtra i akimulatora. Wlal mi 2,5 litra, bo fabryczne 1,7 lub 1,9 to za malo. Zalali mi Motula.
Galux20 pisze: ↑15 sty 2025, 9:00
Większa ilość ma poprawić żywotność tej skrzyni.
W codziennej eksploatacji pewnie nie ma żadnej różnicy?
Nie ma. Zadnych efektow akustycznych, ani zmiany w przelaczaniach biegow. Jezdze tak samo jak przed.
W manialu w Fabii 2, jak wymienilem olej po 188 tys km, mialem wrazenie, ze lzej biegi zmieniam, ale tu to wiadomo ze nie ma znaczenia bo automat i olej wygladal niezle, taka ciemniejsza herbata. Mi chodzilo o lepsze smarowanie choinek jak to w filmie na yout… okreslaja.