Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Witam, też należę do tych co denerwuje przełączanie na dwa cylindry , jest jakby przyhamowanie i lekkie terkotanie. Nie muszę patrzeć na komunikat w liczniku i wiem w którym momencie dwa cylindry wyłączone i mogę zapewnić , że u mnie po przejechaniu kilometra na zimnym silniku i zdjęciu nogi z gazu skurczybyk wskakuje na dwa. W trasie do akceptacji ale w mieście i na zimnym nie bardzo, pocieszeniem jest ,że kolega w octavi rocznik 2019 nalatane 150000 i żadnych problemów a my mamy act plus podobno jeszcze lepszy więc głowa do góry . Oczywiście o tym co kolega pisze , że ze startu jedzie na dwóch cylindrach niema miejsca a silnik uważam za bardzo elastyczny aczkolwiek przy dynamicznej jeździe paliwożerny.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Ja te "2 cylindry" odczuwam jako cichnięcie silnika i mniejsze spalanie. No fakt, już po 200 przejechanych metrach to to jest czasem nawet i też mnie niepokoi że "pojawia się i znika" ale może konsekwencji nie ma. Może lepsze by było MHEV, tez pod kątem spalania w korkach.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Chyba jednak wiem dlaczego u mnie tryb 2-cylindrowy włącza się bardzo rzadko, po prostu jeżdzę dynamicznie i depczę zdecydowanie na pedał gazu i trzymam silnik w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów, w okolicach max momentu, na każdym biegu. Wtedy silnik od tych obrotów przyspiesza najlepiej po wciśnięciu gazu.
Ale to jest zaleta posiadania skrzyni manualnej oraz sposobu jej używania i w takich warunkach tryb 2-cylindrowy się nie załączy bo gaz jest cały czas wciśniety mocniej.
To powoduje także większe spalanie o 1-1,5 litra/100 km co jest oczywiste, przy takim traktowaniu gazu, ale mnie to zużycie nie przeszkadza.
Ale to jest zaleta posiadania skrzyni manualnej oraz sposobu jej używania i w takich warunkach tryb 2-cylindrowy się nie załączy bo gaz jest cały czas wciśniety mocniej.
To powoduje także większe spalanie o 1-1,5 litra/100 km co jest oczywiste, przy takim traktowaniu gazu, ale mnie to zużycie nie przeszkadza.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Ale tak dynamicznie też na zimnym?
Dynamicznie na zimnym źle
Niedynamicznie też źle bo 2-cylindrowy się włączy
Czasem się nie da też dynamicznie jak korek jest i się po prostu hamuje czy to nogą czy silnikiem.
Dynamicznie na zimnym źle
Niedynamicznie też źle bo 2-cylindrowy się włączy

Czasem się nie da też dynamicznie jak korek jest i się po prostu hamuje czy to nogą czy silnikiem.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Zanim tyłem wyjadę z garażu za bramę, zanim się brama zamknie, zanim dojadę do normalnej ulicy to jest jakies 2-3 minuty pracy silnika.
To już wtedy zimny nie jest i te 2,5 tys. mu nie przeszkadza.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Ale już może wtedy na 2 cylindrach pracuje 
Inna rzecz mi się przypomniała- tylko pierwszy łyk kawy jest na pusty żołądek. Drugi juz nie na pusty.
A na serio to też mam nadzieję że system już jest parę lat i dopracowany.

Inna rzecz mi się przypomniała- tylko pierwszy łyk kawy jest na pusty żołądek. Drugi juz nie na pusty.
A na serio to też mam nadzieję że system już jest parę lat i dopracowany.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Odnoszę wrażenie, że zapanowała jakaś fobia z tymi dwoma cylindrami, systemem start-stop, systemem bezkluczykowym i nie wiem z czym tam jeszcze. Używajcie samochodu normalnie kierując się zdrowym rozsądkiem.
Ciekaw jestem ilu z Was np. po 200-300 km autostrady gdzie jedziemy non stop 160-170 km/h zjeżdżając na parking po zatrzymaniu gasi silnik dopiero po 3-4 minutach albo po jakiejś ostrej trasie gdy dajemy mocno w palnik bo jest duży ruch ostatni odcinek do domu jedzie bardzo delikatnie by dać się szansę olejowi a tym samym silnikowi i turbinie schłodzić. Olej wtedy potrafi mieć 110-112 stopni.
Ciekaw jestem ilu z Was np. po 200-300 km autostrady gdzie jedziemy non stop 160-170 km/h zjeżdżając na parking po zatrzymaniu gasi silnik dopiero po 3-4 minutach albo po jakiejś ostrej trasie gdy dajemy mocno w palnik bo jest duży ruch ostatni odcinek do domu jedzie bardzo delikatnie by dać się szansę olejowi a tym samym silnikowi i turbinie schłodzić. Olej wtedy potrafi mieć 110-112 stopni.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
Ja tak staram się robić, choć tu znów pytanie co zrobi samo auto - bo może uruchomić start-stop mimo gorącej turbiny.
System S-S ma sens w hybrydzie kiedy auto rusza spod świateł na elektryku i potem płynnie dołącza spalinowy. W momencie gdy on musi najpierw zapalić a potem ruszyć to jest to dla mnie nieporozumienie, zwłaszcza że powoduje dodatkowe opóźnienie gdy próbuję szybko ruszyć - to tak jakbyś odpalił silnik i od razu depnął po gazie.
A ACT mnie denerwuje przez dźwięk i wibracje - odczucia mam jakbym jechał w manualu na za niskim biegu, co jest szkodliwe dla silnika, stąd automatyczne skojarzenie, że tu też coś jest nie tak.
System S-S ma sens w hybrydzie kiedy auto rusza spod świateł na elektryku i potem płynnie dołącza spalinowy. W momencie gdy on musi najpierw zapalić a potem ruszyć to jest to dla mnie nieporozumienie, zwłaszcza że powoduje dodatkowe opóźnienie gdy próbuję szybko ruszyć - to tak jakbyś odpalił silnik i od razu depnął po gazie.
A ACT mnie denerwuje przez dźwięk i wibracje - odczucia mam jakbym jechał w manualu na za niskim biegu, co jest szkodliwe dla silnika, stąd automatyczne skojarzenie, że tu też coś jest nie tak.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
No wlasnie Start Stop jest dość inteligentny. Choc właśnie dziś pomyślałem że moglby być domyślnie wyłączony i kina by sobie włączyć. Na przykład na przejeździe kolejowym.
Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.
To nie żadna fobia kolego tylko życie.... Jeżeli chce się jeździć normalnie, na spokojnie i do tego automatem to ten tryb dość często się załącza i jest to denerwujące..... Nawet rozmawiałem kiedyś z gościem, co czyścił mi układ dolotowy, to mówił, że to jest bardzo niezdrowe dla silnika....JacK666 pisze: ↑27 lut 2025, 22:09 Odnoszę wrażenie, że zapanowała jakaś fobia z tymi dwoma cylindrami, systemem start-stop, systemem bezkluczykowym i nie wiem z czym tam jeszcze. Używajcie samochodu normalnie kierując się zdrowym rozsądkiem.
Ciekaw jestem ilu z Was np. po 200-300 km autostrady gdzie jedziemy non stop 160-170 km/h zjeżdżając na parking po zatrzymaniu gasi silnik dopiero po 3-4 minutach albo po jakiejś ostrej trasie gdy dajemy mocno w palnik bo jest duży ruch ostatni odcinek do domu jedzie bardzo delikatnie by dać się szansę olejowi a tym samym silnikowi i turbinie schłodzić. Olej wtedy potrafi mieć 110-112 stopni.
A co do schłodzenia, to mówisz o starszych samochodach, ponieważ w tych nowszych z systemem start stop system chlodzenia działa inaczej i nie trzeba odczekać po szybkiej jeździe, aby się schłodził, bo nawet po zgaszeniu, on dalej sam się chłodzi.....
R-line 2022, 1.5 DSG