1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Witam, niestety przypadł mi ten zaszczyt założenia pierwszego tematu dotyczącego usterek/awarii.
Mój T-Roc 1.5 TSI z manualną skrzynia szarpie przy powolnym ruszaniu z miejsca. Problem nie istnieje, gdy dam więcej gazu, ale nie zawsze jest to możliwe np. przy jeździe w korku.
ASO jak narazie dokonało zmiany softu komputera, dzisiaj programowało soft do systemu ACT, który steruje odłączaniem cylindrów. Niestety żadne z działań nie przysniosło efektu. Jak dla mnie walnięte jest sprzęgło...ale to tylko moja diagnoza.
Auto ma 1500 km przebiegu, a problem istnieje w sumie już od wyjazdu z salonu.
Może ktoś ma podobne obiawy ?
Mój T-Roc 1.5 TSI z manualną skrzynia szarpie przy powolnym ruszaniu z miejsca. Problem nie istnieje, gdy dam więcej gazu, ale nie zawsze jest to możliwe np. przy jeździe w korku.
ASO jak narazie dokonało zmiany softu komputera, dzisiaj programowało soft do systemu ACT, który steruje odłączaniem cylindrów. Niestety żadne z działań nie przysniosło efektu. Jak dla mnie walnięte jest sprzęgło...ale to tylko moja diagnoza.
Auto ma 1500 km przebiegu, a problem istnieje w sumie już od wyjazdu z salonu.
Może ktoś ma podobne obiawy ?
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Dokładnie to samo !!!!
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Znany problem, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie i nie tylko w T-Rocu, tylko we wszystkich VW, Skodach, Seatach itd. - dotyczy po prostu silnika 1.5 TSI.
Na razie nie ma rozwiązania na poziomie producenta. Podmiany softu nic nie dają.
Na razie nie ma rozwiązania na poziomie producenta. Podmiany softu nic nie dają.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Ja swojego wczoraj odebrałem i nic takiego nie zauważyłem. Może dlatego, że zawsze tak jeździłem - dodawając gazu przy ruszaniu. To znaczy trochę skacze ale to nie jest jakiś wielki problem. Myślę, że się przyzwyczaję. Już załapałem jak trzeba sprzęgło puszczać. Jak Wy ruszacie? Na samym sprzęgle?
Za to jeśli już mówimy o usterkach to mam problem z sygnalizacją pasów zapięcia z tyłu. Nikt ani nic nie siedzi na tylnych siedzenia a T-Roc potrafi czasem przez dobrą chwilę krzyczeć, że pasy z tyłu niezapięte.
Za to jeśli już mówimy o usterkach to mam problem z sygnalizacją pasów zapięcia z tyłu. Nikt ani nic nie siedzi na tylnych siedzenia a T-Roc potrafi czasem przez dobrą chwilę krzyczeć, że pasy z tyłu niezapięte.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Na samym sprzęgle jest ok. Mój szarpie przy ruszaniu z gazem, gdy gaz jest minimalny np. w korku czy na progu zwalniającym. Jak dam więcej gazu np. włączając się do ruchu, gdy nic przede mną nie ma to jest ok.permuto pisze: ↑26 lip 2018, 13:37 Ja swojego wczoraj odebrałem i nic takiego nie zauważyłem. Może dlatego, że zawsze tak jeździłem - dodawając gazu przy ruszaniu. To znaczy trochę skacze ale to nie jest jakiś wielki problem. Myślę, że się przyzwyczaję. Już załapałem jak trzeba sprzęgło puszczać. Jak Wy ruszacie? Na samym sprzęgle?
Za to jeśli już mówimy o usterkach to mam problem z sygnalizacją pasów zapięcia z tyłu. Nikt ani nic nie siedzi na tylnych siedzenia a T-Roc potrafi czasem przez dobrą chwilę krzyczeć, że pasy z tyłu niezapięte.
Przez szarpie mam na myśli, że buja samochodem jak kangurem, coś jak nauka ruszanie przez totalnego amatora.
Moje sprzęgło nie ma żadnej pozycji do powolnego ruszania, którą można by wyczuć - ruszasz powoli - szarpie.
Z pasami nie mam problemów, reszta samochodu działa bez zarzutu.
P.S. Właśnie odebrałem telefon z ASO: "Sprawdziliśmy wszystko co się da i nie potrafimy usunąć szarpania, ponadto uzyskaliśmy stanowisko producenta, że ten silnik tak poprostu ma ..."
Gdyby wam udało się usunąć tą usterkę, dajcie znać.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Też mam ten silnik, ale problemu szarpania nie mam na szczęście...
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Bo to jest tylko VW !!!! Poprzednie auto miałem golfa 7 amory tył stukały pukały na nierównościach wmawiali ze ten typ tak ma wymienili 3razy pomagało na kilka tys km . Auto sprzedałem wziąłem T roc
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
U mnie osobiście ten problem również nie występuje. Ale prześledziłem historię podobnego problemu w Skodzie opisywaną na jedym z brytyjskich forów https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... or/?page=7
Generalnie zakończyło się to aktualizacją sterownika silnika, która podobno pomogła.
Generalnie zakończyło się to aktualizacją sterownika silnika, która podobno pomogła.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Witam,
Mam T-Roc'a 1.5 TSI manual i też mam ten sam problem. Szarpanie przy ruszaniu, strasznie irytujące, myślałem, że może źle jeżdzę i po przesiadce z diesla, po prostu muszę się na nowo uczyć ruszać. Przejechałem 5000 km i nadal to samo. Przy ruszaniu bez pedału gazu wszystko ok, nawet z gazem czasami się wstrzelę w płynne ruszanie, ale praktycznie podczas każdej jazdy gdy ruszam, coś takiego się wydarzy.
Moim zdaniem problem nie jest związany z silnikiem czy sprzęgłem, a z oprogramowaniem.
Zauważcie, że gdy puszczacie sprzęgło samochód automatycznie dodaje około 300-500 obrotów aby ruszyć, gdy ruszy z miejsca tą samą ilość obrotów odejmuje. Niestety to samo dzieje się gdy ruszacie z miejsca z gazem, dodajecie do np 2000 obrotów Puszczacie sprzęgło, samochód automatycznie dodaje od siebie, wy już ruszyliście i nagle samochód odbiera te 400 obrotów i właśnie w tym momencie następuje szarpnięcie.
Nie wiem czy jasno się wyraziłem. Jestem totalnym laikiem i nie wiem czy to w tym problem, aczkolwiek napisałem do VW czy można wyłączyć ten system z dodawaniem i odejmowaniem obrotów. Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam, m
Mam T-Roc'a 1.5 TSI manual i też mam ten sam problem. Szarpanie przy ruszaniu, strasznie irytujące, myślałem, że może źle jeżdzę i po przesiadce z diesla, po prostu muszę się na nowo uczyć ruszać. Przejechałem 5000 km i nadal to samo. Przy ruszaniu bez pedału gazu wszystko ok, nawet z gazem czasami się wstrzelę w płynne ruszanie, ale praktycznie podczas każdej jazdy gdy ruszam, coś takiego się wydarzy.
Moim zdaniem problem nie jest związany z silnikiem czy sprzęgłem, a z oprogramowaniem.
Zauważcie, że gdy puszczacie sprzęgło samochód automatycznie dodaje około 300-500 obrotów aby ruszyć, gdy ruszy z miejsca tą samą ilość obrotów odejmuje. Niestety to samo dzieje się gdy ruszacie z miejsca z gazem, dodajecie do np 2000 obrotów Puszczacie sprzęgło, samochód automatycznie dodaje od siebie, wy już ruszyliście i nagle samochód odbiera te 400 obrotów i właśnie w tym momencie następuje szarpnięcie.
Nie wiem czy jasno się wyraziłem. Jestem totalnym laikiem i nie wiem czy to w tym problem, aczkolwiek napisałem do VW czy można wyłączyć ten system z dodawaniem i odejmowaniem obrotów. Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam, m