+12 i 12v po "stacyjce"

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Masterjam
Posty: 64
Rejestracja: 28 gru 2019, 13:16

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Masterjam »

No niestety to trzeba sprawdzić samemu, przykład: przed T-Crossem miałem Forda Focusa MK3 i nie lubię wtyczek do zapalniczki , a że gniazdo było umiejscowione przed podłokietnikiem to wpiąłem się szybko złączkami w kable od zapalniczki , ponieważ napięcie było odłączane po dokładnie 20 minutach. W bagażniku i dla pasażerów z tyłu już było na stałe. Podejrzewam że w bagażniku taka opcja aby na przykład po podłączeniu chłodziarki cały czas miała zasilanie. Więc albo testy , albo pytanie do serwisu.
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Tiggy »

Masterjam pisze: 11 mar 2020, 8:29 Podejrzewam że w bagażniku taka opcja aby na przykład po podłączeniu chłodziarki cały czas miała zasilanie. Więc albo testy , albo pytanie do serwisu.
Potwierdzam - gniazda różnie się zachowują w zależności od tego gdzie są. W poprzednich VW miałem tak, że gniazdo w bagażniku zawsze było pod prądem.
W jednym pasku miałem tak, że gniazdo w kabinie rozłączało się po krótkim czasie (jakaś minuta).
Czyli zostają testy :)
Gralos
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2020, 20:35
Lokalizacja: Katowice

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Gralos »

Testy wykonane prąd jest w obu gniazdach cały czas dla mnie to trochę dziwne zapytam w servisie jak odpowiedzą dam znać
Pado
Posty: 595
Rejestracja: 21 maja 2019, 21:14

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Pado »

Gralos pisze: 11 mar 2020, 14:13 Testy wykonane prąd jest w obu gniazdach cały czas dla mnie to trochę dziwne zapytam w servisie jak odpowiedzą dam znać
napisz jak wykonywałeś test...

być może np otwarcie drzwi powoduje powrót napięcia...
Gralos
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2020, 20:35
Lokalizacja: Katowice

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Gralos »

Do gniazdek włożyłem ładowarki do nich podłączyłem latarki led i co kilka h sprawdzałem czy świecą:)
paulr
Posty: 490
Rejestracja: 25 maja 2018, 3:54

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: paulr »

To może tak nie działac bo w jakims aucie mialem tak samo. Jak nie bylo odbiornika to zasilanie bylo. Np zmienilem podswietlanie w srodku na led i ...raz zapomnialem zgasic i okazalo sie ze swiecilo cala noc. Nie twierdze ze w t roc jest tak samo ale u mnie oba gniazda odcinaja prad praktycznie od razu po wyjeciu kluczyka. Podczas s&s zasilanie jest normalnie
Gralos
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2020, 20:35
Lokalizacja: Katowice

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Gralos »

Witam ponownie problem rozwiązany okazało się że uszkodzony jest przekaźnik R6 po wymianie wszystko działa poprawnie.
Masterjam
Posty: 64
Rejestracja: 28 gru 2019, 13:16

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Masterjam »

Czyli jak jest ? Zanika prąd w przedniej zapalniczce po jakimś czasie ? Mam już wszystkie elementy i chcę zamontować kamerkę. Adapter ma dwa przewody Stały plus i masa (bez ACC) i nie wiem gdzie najlepiej podłączyć żeby w nocy działał tryb parkingowy. Kamerka to 70mai PRO.
Awatar użytkownika
Morette
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 2020, 6:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Morette »

Witam

Czy ktoś ma rozwiązanie lub udało mu się ogarnąć temat z prądem "stałym" po wyłączeniu zapłonu z systemem "start / stop" bez stacyjki?
chciałbym podłączyć wideorejestrator który ciągle potrzebuje napięci.
Sugestie i podpowiedzi z waszych doświadczeń mile widziane.

U mnie natychmiast po wyłączeniu zapłonu odcina prąd?
A jak jest z gniazdami USB? może one mają stałe napięcie? idę sprawdzę :) Sprawdziłem i też rozłącza po jakimś czasie.
VW T- ROC R 2.0 TSI 4MOTION DSG 300KM
Awatar użytkownika
Morette
Posty: 23
Rejestracja: 26 maja 2020, 6:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: +12 i 12v po "stacyjce"

Post autor: Morette »

Znalazłem taki film być może komuś pomoże.

https://youtu.be/CRMjBJAOpkY
VW T- ROC R 2.0 TSI 4MOTION DSG 300KM
ODPOWIEDZ