2.0 TSI a DPF ?
2.0 TSI a DPF ?
Cześć koledzy i koleżanki czy T-ROC z 2020 roku z silnikiem 2.0 TSI ma DPF ?
VW T- ROC Premium 2.0 TSI 4MOTION DSG 190KM
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Re: 2.0 TSI a DPF ?
Co prawda jestem jeszcze w poczekalni i nie mam jeszcze swego 2.0 TSI, i nie chciałbym popadać w mentorski ton ale przejrzałem manual z 2020 roku i w rozdziale o filtrze cząstek stałych znajdują się dwie "recepty" na jazdę regenerującą filtr (dopalanie) - jedna dla BENZYNIAKÓW a druga dla diesli. Nie ma żadnego rozróżnienia jeżeli chodzi o pojemność dlatego też uważam że 2.0TSI, jak najbardziej DPF posiada.
Re: 2.0 TSI a DPF ?
W benzynach nazywa się to GPF
Re: 2.0 TSI a DPF ?
1.5 nie wszystkie przecież mają.Spinner pisze: ↑15 lip 2020, 22:55 Co prawda jestem jeszcze w poczekalni i nie mam jeszcze swego 2.0 TSI, i nie chciałbym popadać w mentorski ton ale przejrzałem manual z 2020 roku i w rozdziale o filtrze cząstek stałych znajdują się dwie "recepty" na jazdę regenerującą filtr (dopalanie) - jedna dla BENZYNIAKÓW a druga dla diesli. Nie ma żadnego rozróżnienia jeżeli chodzi o pojemność dlatego też uważam że 2.0TSI, jak najbardziej DPF posiada.
Re: 2.0 TSI a DPF ?
Jasne, przecież "gasolin" a nie "diesel". Dzięki za sprostowanie.
Re: 2.0 TSI a DPF ?
A ktoś podpowie jakie są te recepty ?
VW T- ROC Premium 2.0 TSI 4MOTION DSG 190KM
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Re: 2.0 TSI a DPF ?
Podaję te "recepty" na dopalanie GPF i DPF, które są w niemieckiej, elektronicznej instrukcji do T-Roc'a dostępnej w internecie.
Nie wiem jak jest w polskiej wersji bo nie zdołałem takowej skołować a sam jestem jescze w "poczekalni".
A więc cytuję:
"Filtr cząstek stałych zatkany sadzą - zapala się żółta kontrolka filtra. Konieczna regeneracja.
Warunkiem przeprowadzenia regeneracji jest rozgrzany, do temperatury eksploatacyjnej, silnik.
DLA SILNIKÓW BENZYNOWYCH
- jechać z prędkością co najmniej 80 km/h
- całkowicie zdjąć stopę z pedału gazu na kilka sekund by pozwolić autu toczyć się przy włączonym biegu.
- powtarzaj tą procedurę (przyśpieszaj i pozwól toczyć się) tak długo aż kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć trochę czasu.
Jeśli lampka kontrolna nie zgaśnie, skontaktuj się z serwisem.
DLA SILNIKÓW DIESLA
-jechać z predkością co najmniej 60 km/h utrzymując obroty co najmniej 2000 obr/min.
Dzięki podniesionej w ten sposób temperaturze nastąpi wypalenie sadzy w filtrze.
- jazdę (procedurę) regeneracyjną można zakończyć dopiero wtedy gdy kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć circa 20 do 40 minut.
Jeśli kontrolka nie zgaśnie po ok. 40-stu minutach jazdy, skontaktuj się z serwisem."
Koniec cytatu.
P.S.
strona z instrukcją:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE
należy wpisać jakikolwiek VIN (FIN), swój albo np. z ogłoszeń sprzedaży i wybrać język wersji.
Niestety nie udało mi się znaleźć taki VIN by wyświetlało polską wersję całego manuala
a co najwyżej wyświetlało mi polską wersję do Composition Media i Discover Media.
Wszystkie instrukcje są natomiast dostępne w wesji angielskiej i niemieckiej.
Nie wiem jak jest w polskiej wersji bo nie zdołałem takowej skołować a sam jestem jescze w "poczekalni".
A więc cytuję:
"Filtr cząstek stałych zatkany sadzą - zapala się żółta kontrolka filtra. Konieczna regeneracja.
Warunkiem przeprowadzenia regeneracji jest rozgrzany, do temperatury eksploatacyjnej, silnik.
DLA SILNIKÓW BENZYNOWYCH
- jechać z prędkością co najmniej 80 km/h
- całkowicie zdjąć stopę z pedału gazu na kilka sekund by pozwolić autu toczyć się przy włączonym biegu.
- powtarzaj tą procedurę (przyśpieszaj i pozwól toczyć się) tak długo aż kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć trochę czasu.
Jeśli lampka kontrolna nie zgaśnie, skontaktuj się z serwisem.
DLA SILNIKÓW DIESLA
-jechać z predkością co najmniej 60 km/h utrzymując obroty co najmniej 2000 obr/min.
Dzięki podniesionej w ten sposób temperaturze nastąpi wypalenie sadzy w filtrze.
- jazdę (procedurę) regeneracyjną można zakończyć dopiero wtedy gdy kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć circa 20 do 40 minut.
Jeśli kontrolka nie zgaśnie po ok. 40-stu minutach jazdy, skontaktuj się z serwisem."
Koniec cytatu.
P.S.
strona z instrukcją:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE
należy wpisać jakikolwiek VIN (FIN), swój albo np. z ogłoszeń sprzedaży i wybrać język wersji.
Niestety nie udało mi się znaleźć taki VIN by wyświetlało polską wersję całego manuala
a co najwyżej wyświetlało mi polską wersję do Composition Media i Discover Media.
Wszystkie instrukcje są natomiast dostępne w wesji angielskiej i niemieckiej.
Re: 2.0 TSI a DPF ?
Dziekuje Spinner
VW T- ROC Premium 2.0 TSI 4MOTION DSG 190KM
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Re: 2.0 TSI a DPF ?
Dziekuje Spinner
VW T- ROC Premium 2.0 TSI 4MOTION DSG 190KM
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020
Zamówiony 30.11.2019
Odebrany : 18.06.2020