Przywitanie
Re: Przywitanie
Automat 7 bieg przy spokojnej jeździe wrzuca wcześniej znacznie niż 110km/h
Re: Przywitanie
Witam,adam_aa22 pisze: ↑18 lis 2020, 8:26 Panowie mam pytanie odnośnie stylu jazdy waszymi T-rocami w wersji 1.5 tsi manual. Mój poprzedni samochód miał 5 biegów i dlatego teraz ciężko mi się przestawić do skrzyni 6 biegowej. Jakoś dużo trzeba mieszać w tej podłodze..
Czy na co dzień kiedy jeździcie drogami lokalnymi z prędkościami powiedzmy do 110 km/h wrzucacie 6 bieg? Spalanie chwilowe przy 100km/h czy to na 5 czy 6 biegu niczym się nie różni. Jak to u Was wygląda?
Następne auto chyba kupię z automatem z czystego lenistwa
spalanie zależy raczej (bezpośrednio) od obrotów a nie od prędkości (chociaż dla danych warunków, oporów ruchu, prędkość będzie pochodną obrotów). Oczywiście, ecodriving jest dobry dla spalania ale nie dla zdrowia silnika i to nie tylko diesla ale i benzyniaka a więc nie przesadzajmy z tymi wysokimi biegami.
Re: Przywitanie
Takiego fanu jak moim starym poczciwym golfem 4 1.9 TDI 150 km i 360 NM to już nie będę miał. Słabe są te 1.5 TSI...
Dieslem na 5 biegu jeżdżę od 70 km/h do 200 km/h nie tracąc przy tym ma przyspieszeniu.
Prawie jak automatem
Re: Przywitanie
Można i tak, ale biedny ten dieselek i dwumas. Zbyt niskie obroty, mimo że silnik jest elastyczny i się nie "buntuje", są zabójcze dla diesla.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 26 sty 2020, 17:32
Re: Przywitanie
Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania
Re: Przywitanie
Dwumas już dawno zmieniony na sztywne sprzegłoSpinner pisze: ↑21 lis 2020, 10:25Można i tak, ale biedny ten dieselek i dwumas. Zbyt niskie obroty, mimo że silnik jest elastyczny i się nie "buntuje", są zabójcze dla diesla.
Re: Przywitanie
A no właśnie charakterystyki są takie że ten diesel przy mniejszym spalaniu ma duuużo lepsze odejście np. od 80 do 120 co jest bardzo istotne przy wyprzedzaniu tirów. No cóż ale diesel jest teraz be bo ekologia normy i takie tam...morfeusz747 pisze: ↑21 lis 2020, 23:28 Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania
Re: Przywitanie
Prawda jest taka, że salon sprzedaje konie mechaniczne, epatując klientów ich liczbą, a jeździ się momentem! Tak więc wyższość diesla jest bezdyskusyjna. Upraszczając: diesel jest "silny" dzięki "umięśnieniu" a benzyniak dzięki temu, że się rozpędza (rozkręca).morfeusz747 pisze: ↑21 lis 2020, 23:28 Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania
Re: Przywitanie
Dobrze piszesz kolegoSpinner pisze: ↑22 lis 2020, 7:19Prawda jest taka, że salon sprzedaje konie mechaniczne, epatując klientów ich liczbą, a jeździ się momentem! Tak więc wyższość diesla jest bezdyskusyjna. Upraszczając: diesel jest "silny" dzięki "umięśnieniu" a benzyniak dzięki temu, że się rozpędza (rozkręca).morfeusz747 pisze: ↑21 lis 2020, 23:28 Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania
Re: Przywitanie
360Nm a 250 to duża różnica. Ale dużo głośniej i ciągle wachlowanie biegami. Też miałem 320NM w Fabii 1.9 TDi. Ciągła zmiana biegów przy starcie bo diesel ma krótkie przełożenia i nie kręci się tak ładnie wysoko.Spinner pisze: ↑21 lis 2020, 10:25Można i tak, ale biedny ten dieselek i dwumas. Zbyt niskie obroty, mimo że silnik jest elastyczny i się nie "buntuje", są zabójcze dla diesla.
Ale fakt że moment robił swoje i można było z wysokiego biegu ciągnąć.