Przywitanie

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
The Rock
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:37

Re: Przywitanie

Post autor: The Rock »

morfeusz747 pisze: 21 lis 2020, 23:28 Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania :lol:
Wolnossący benzyniak ma inną charakterystykę, ale doładowany już nie - ma bardzo zbliżoną. Faktem jest, że diesel przy tej samej mocy ma większy moment obrotowy na dole, stąd często jest wrażenie większego "wgniotu", ale jest to wrażenie krótkotrwałe.

Poza tym zazwyczaj benzyniak ma szybszą reakcję na gaz, więc często jest tak, że od wciśnięcia gazu, np.: do podłogi benzyniak o zbliżonej do diesla mocy będzie miał lepszy czas przyśpieszenia (elastyczność), choć subiektywne odczucie (wgniot) będzie przemawiało na korzyść diesla.
Dezext
Posty: 76
Rejestracja: 18 lut 2020, 14:53

Re: Przywitanie

Post autor: Dezext »

The Rock pisze: 25 lis 2020, 13:22
morfeusz747 pisze: 21 lis 2020, 23:28 Nie ma to jak porównać silnik diesla do silnika benzynowego, które mają zupełnie inna charakterystykę działania :lol:
Wolnossący benzyniak ma inną charakterystykę, ale doładowany już nie - ma bardzo zbliżoną. Faktem jest, że diesel przy tej samej mocy ma większy moment obrotowy na dole, stąd często jest wrażenie większego "wgniotu", ale jest to wrażenie krótkotrwałe.

Poza tym zazwyczaj benzyniak ma szybszą reakcję na gaz, więc często jest tak, że od wciśnięcia gazu, np.: do podłogi benzyniak o zbliżonej do diesla mocy będzie miał lepszy czas przyśpieszenia (elastyczność), choć subiektywne odczucie (wgniot) będzie przemawiało na korzyść diesla.
"Wgniot" czyli przeciążenie to bardzo mocne stwierdzenie rozmawiając o silnikach w granicach 120 koni mechanicznych i niutonometrze na poziomie +/- 300 :D
morfeusz747
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2020, 17:32

Re: Przywitanie

Post autor: morfeusz747 »

Turbo dziura też jest fajnym określeniem :D
rabi
Posty: 142
Rejestracja: 21 kwie 2020, 12:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przywitanie

Post autor: rabi »

"Wgniot" ktoś czuje jak z 68KM przesiądzie sie na 120KM
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Przywitanie

Post autor: Spinner »

rabi pisze: 01 gru 2020, 11:23 "Wgniot" ktoś czuje jak z 68KM przesiądzie sie na 120KM
Czy 68, czy 120 KM, bez różnicy. Jak dobrze przywalisz czołowo to "wgniot" będzie jak ta lala.
The Rock
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2018, 12:37

Re: Przywitanie

Post autor: The Rock »

Dezext pisze: 30 lis 2020, 12:45 "Wgniot" czyli przeciążenie to bardzo mocne stwierdzenie rozmawiając o silnikach w granicach 120 koni mechanicznych i niutonometrze na poziomie +/- 300 :D
Napisałem, że chodzi o subiektywne odczucie przy porównaniu samochodów o podobnych parametrach.
morfeusz747 pisze: 01 gru 2020, 10:18 Turbo dziura też jest fajnym określeniem :D
Ktoś użył takiego określenia?
adam_aa22
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2020, 8:11

Re: Przywitanie

Post autor: adam_aa22 »

Widzę że rozpętałem gorącą dyskusję 😁. Odwieczna walka o swoje racje zwolenników diesla i zwolenników benzyny.. Ja jak narazie pozostanę po stronie tych pierwszych.
Jeśli chodzi o wajchowanie biegami go właśnie mam przeciwne zdanie niż kolega kilka postów wyżej. To teraz tą benzyną muszę częścią wajchowac niż poprzednim dieslem. Przykład jadac 1.5 tsi na 6 Biegu 100 km/h zwalniam do 70 i co? Żeby sprawnie przyspieszyć to muszę wbić 4 potem 5 i 6 bieg...
Tym starym 1.9 TDI jak już pisałem na 5 biegu jeżdżę z prędkościami od 70 do 200 km/h bez konieczności mieszania w podłodze... A jeśli już to tylko raz zrzucam przy 60 km/h na 4 bieg potem 5 i jazda!
rabi
Posty: 142
Rejestracja: 21 kwie 2020, 12:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przywitanie

Post autor: rabi »

Oczywiście tak ale na wysokich biegach. Na starcie ciągle mieszasz 1,2,3. Non stop. Obroty są do 5tys więc nie ma innej opcji. Potem już rzeczywiście duży moment robi swoje. Wiem bo miałem. Przełożenia w TDi na pierwszych biegach są bardzo krótkie w fabrycznej skrzyni.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Przywitanie

Post autor: Spinner »

adam_aa22 pisze: 01 gru 2020, 20:44 Widzę że rozpętałem gorącą dyskusję 😁. Odwieczna walka o swoje racje zwolenników diesla i zwolenników benzyny.. Ja jak narazie pozostanę po stronie tych pierwszych.
Jeśli chodzi o wajchowanie biegami go właśnie mam przeciwne zdanie niż kolega kilka postów wyżej. To teraz tą benzyną muszę częścią wajchowac niż poprzednim dieslem. Przykład jadac 1.5 tsi na 6 Biegu 100 km/h zwalniam do 70 i co? Żeby sprawnie przyspieszyć to muszę wbić 4 potem 5 i 6 bieg...
Tym starym 1.9 TDI jak już pisałem na 5 biegu jeżdżę z prędkościami od 70 do 200 km/h bez konieczności mieszania w podłodze... A jeśli już to tylko raz zrzucam przy 60 km/h na 4 bieg potem 5 i jazda!
Jak świat światem, auto z silnikiem o większym momencie obrotowym (czyli w omawianym przypadku diesel 1.9) będzie miało większą tzw. elastyczność i wymagało rzadszej zmiany biegów niż benzyniak (oczywiście, przy założeniu takiego samego zestopniowania skrzyni).
bolid20
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2020, 21:52

Re: Przywitanie

Post autor: bolid20 »

Witam.
Jako nowy mam nadzieje szczesliwy posiadacz T roca wersja premium 1.5 DSG
ODPOWIEDZ