
https://www.youtube.com/watch?v=ptB7fW9KaU0
Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?Melex pisze: ↑11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
OK, dzięki za informację. Przynajmniej wymienię sobie na gorącym silniku i będę miał pewność, że miska jest czysta.
Jak faktycznie się zdecydujesz to podziel się wrażeniami. Stopień trudności, czy potrzebowałeś kanału lub podnośnika do tej operacji
Spinner pisze: ↑11 gru 2020, 19:55Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?Melex pisze: ↑11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
OK, ale przecież oldschool mówi, że miedziana podkładka, która ulega częściowemu "zgnieceniu", przy powtórnym dokręceniu korka, teoretycznie, nie będzie szczelna.Pado pisze: ↑12 gru 2020, 7:47Spinner pisze: ↑11 gru 2020, 19:55Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?Melex pisze: ↑11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
Nie trzeba zmieniać podkladki ani korka, juz 3x zmieniałem i nic sie nie dzieje, filtr kupuje org w aso (allegro), nic nie trzeba programować itd.
Nie przepłacaj w aso za wymiane, swój mechanik wystarczy. A jak masz kanał to samemu - wszystko na wierzchu, tylko osłonę trzeba ściągnąć silnika(pod)