Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
MarioMc
Posty: 86
Rejestracja: 15 paź 2018, 20:04

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: MarioMc »

Reset przeglądu lub i wymiany oleju w T-Roc z digital zegarami ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=ptB7fW9KaU0
Zam 12.10.2018 - Odbiór 12.07.2019
1.5 TSI DADA DSG Premium/17"/Pakiet Komfort/Drogowy/Sport/Siedzenia komfort/Podgrzewana Tiptronic/Park Assist/Rear Assist/El Bagaznik/Keyless Full/Phone Comfort/Beats.
Melex
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2020, 16:09

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Melex »

Ktoś dopytywał na forum o ilość oleju potrzebną do wymiany więc do mojego T Roc-a kupuję 6 litrów oleju MOTUL SPECIFIC 504/507 0W30 to wystarcz bo do silnika wchodzi 5.7 litra więc jeszcze zostanie na ewentualna dolewkę. Olej kupuję sam reszta serwis koszt 300 PLN. Pierwsza wymiana po 2000 km następne co 10 albo raz w roku. Taki olej bo wcześniej używałem go w poprzednim samochodzie (o takiej samej częstotliwości wymian) i nie było najmniejszych problemów a silnik miał ponad 300.000 km przebiegu. TO SĄ TWARDE FAKTY A NIE SPEKULACJE.
VW T-ROC 2,0 l TSI 4MOTION, 140 kW
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Spinner »

Wymiana w okresie gwarancyjnym czy już po? Rozumiem, że 504/507 oznacza VW 504 00 / 507 00?
Melex
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2020, 16:09

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Melex »

Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
VW T-ROC 2,0 l TSI 4MOTION, 140 kW
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Spinner »

Melex pisze: 11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?
rabi
Posty: 142
Rejestracja: 21 kwie 2020, 12:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: rabi »

Co Ty. Gdzie miałby być slad ? Sam wymień. Korek olej filtr. Moment jak już zleci. Oryginalny filtr oleju i nikt nigdy się nie dowie :)
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Spinner »

rabi pisze: 11 gru 2020, 21:47 Co Ty. Gdzie miałby być slad ? Sam wymień. Korek olej filtr. Moment jak już zleci. Oryginalny filtr oleju i nikt nigdy się nie dowie :)
OK, dzięki za informację. Przynajmniej wymienię sobie na gorącym silniku i będę miał pewność, że miska jest czysta.
Melex
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2020, 16:09

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Melex »

Spinner pisze: 11 gru 2020, 23:10
rabi pisze: 11 gru 2020, 21:47 Co Ty. Gdzie miałby być slad ? Sam wymień. Korek olej filtr. Moment jak już zleci. Oryginalny filtr oleju i nikt nigdy się nie dowie :)
OK, dzięki za informację. Przynajmniej wymienię sobie na gorącym silniku i będę miał pewność, że miska jest czysta.
Jak faktycznie się zdecydujesz to podziel się wrażeniami. Stopień trudności, czy potrzebowałeś kanału lub podnośnika do tej operacji :D
Co do śladu w systemie po wymianie to jak pytałem się w serwisie nie resetują komputera po takiej wymianie czyli czas sobie leci dalej. Sam nie sprawdzałem.
VW T-ROC 2,0 l TSI 4MOTION, 140 kW
Pado
Posty: 595
Rejestracja: 21 maja 2019, 21:14

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Pado »

Spinner pisze: 11 gru 2020, 19:55
Melex pisze: 11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?

Nie trzeba zmieniać podkladki ani korka, juz 3x zmieniałem i nic sie nie dzieje, filtr kupuje org w aso (allegro), nic nie trzeba programować itd.
Nie przepłacaj w aso za wymiane, swój mechanik wystarczy. A jak masz kanał to samemu - wszystko na wierzchu, tylko osłonę trzeba ściągnąć silnika(pod)
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Wymiana oleju co 2 lata lub 30 tys km?

Post autor: Spinner »

Pado pisze: 12 gru 2020, 7:47
Spinner pisze: 11 gru 2020, 19:55
Melex pisze: 11 gru 2020, 9:48 Dokładnie wymiana w okresie gwarancyjnym. Chciałem wymienić już po 1500 km ale byłem w podróży i wymieniłem po 2000. W serwisie nie był żadnego zdziwienia że chcę to zrobić. Dla mnie wymiana zalecana przez VW po 30000 to jakaś parodia. Nie wiem czym jest to podyktowane ale nie napewno troską o nasze samochody.
Oznaczenia tak jak piszesz. W zleceniu wpiszą wam że olej by klienta ale przypilnujcie żeby wpisali parametry żeby było wiadomo że są zgodne z normą VW.
Też skończyłem docieranie ale wolałbym wymienić olej sam albo u "mojego" mechanika bo mam wątpliwości co do rzetelności chłopaków z serwisu. Miałem już kiepskie doświadczenia z wymianami w serwisach bo dobry olej to spora pokusa dla kiepsko opłacanych, serwisowych mechaników. W przypadku benzyniaka sprawa o tyle łatwiejsza, że przez pewien czas, po wymianie, olej nadal powinien być barwy słabej herbatki i przynajmniej sam fakt wymiany można zweryfikować chociaż nie wiesz co tak naprawdę ci wlali. Gorzej z dieslem, bo tam już po paru obrotach wału olej robi się czarny. Chyba kupię oryginalną podkładkę pod korek i filtr, i podjadę do "mojego". Czy w elektronice zostaje jakiś ślad z informacją, że była wymiana oleju poza serwisem?

Nie trzeba zmieniać podkladki ani korka, juz 3x zmieniałem i nic sie nie dzieje, filtr kupuje org w aso (allegro), nic nie trzeba programować itd.
Nie przepłacaj w aso za wymiane, swój mechanik wystarczy. A jak masz kanał to samemu - wszystko na wierzchu, tylko osłonę trzeba ściągnąć silnika(pod)
OK, ale przecież oldschool mówi, że miedziana podkładka, która ulega częściowemu "zgnieceniu", przy powtórnym dokręceniu korka, teoretycznie, nie będzie szczelna.
ODPOWIEDZ