Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Rybak
Posty: 62
Rejestracja: 13 gru 2020, 0:55

Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?

Post autor: Rybak »

Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Spinner »

Rybak pisze: 26 sty 2021, 1:25 Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?
Niestety, ma tylko "górną" podłogę i pomiędzy tą podłogą i wierzchem styropianu (koła zapasowego, subwoofera) pozostaje niewykorzystana przestrzeń ok. 10 cm. Widziałem gdzieś na YT filmik jak ludzie własnym sumptem dorabiają nową podłogę z OSB lub sklejki obciągniętych np. włókniną drogową lub innymi tekstyliami. "Górna" podłoga jest o tyle fajna, że po położeniu oparć foteli otrzymujesz jednolitą, płaską powierzchnię. Na mój gust, nośność takiej podłogi, która będzie opierała się na styropianie (lub i na kole) a więc pośrednio na spodzie muldy na koło, będzie niezbyt duża.
rabi
Posty: 142
Rejestracja: 21 kwie 2020, 12:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: rabi »

Szok. Nie dosyć że środek jak w Fabii 1999r. to jeszcze dorabianie podłogi ze sklejki. Coraz lepiej to idzie.
Rybak
Posty: 62
Rejestracja: 13 gru 2020, 0:55

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Rybak »

Lipa... Płaska powierzchnia w 1.5 jest jak sie podniesie podłoge do góry więc 2.0 zostało wykastrowane z jednej opcji. Jest to dla mnie dość duży argument za 1.5.
Nie rozumiem czemu nie zrobili podwójnej podłogi skoro jest tam miejsce...Co innego gdyby tego miejsca nie było.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Spinner »

Rybak pisze: 26 sty 2021, 9:46 Lipa... Płaska powierzchnia w 1.5 jest jak sie podniesie podłoge do góry więc 2.0 zostało wykastrowane z jednej opcji. Jest to dla mnie dość duży argument za 1.5.
Nie rozumiem czemu nie zrobili podwójnej podłogi skoro jest tam miejsce...Co innego gdyby tego miejsca nie było.
Niewykluczone, że pójdą po rozum do głowy i jak się już pojawi 2.0 w nowej odsłonie (jakiś lift po 5-ciu latach też się należy) to będzie jakiś wsporniczek dla niższego położenia bo przynitowanie czy zgrzanie dwóch kawałków kątownika to chyba nie problem. Ta niezagospodarowana przestrzeń jest szczególnie nieuzasadniona, jak nie masz koła a tylko zestaw naprawczy bo wtedy wozisz z "pół kubika" powietrza za frajer.
Rybak
Posty: 62
Rejestracja: 13 gru 2020, 0:55

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Rybak »

Nie wiem jak bardzo 4x4 wpływa na konstrukcję podwozia w części bagażnika, ale te wsporniki to mogliby przecież przerzucić z wersji FWD albo lekko zmodyfikować. Wygląda na niezłe lenistwo inżynierów. Ewentualnie marketing - chcesz mieć suva z bagażnikiem i mocą większę niż 150KM to idź w Tiguana albo Touarega
rob
Posty: 189
Rejestracja: 26 sie 2019, 3:47

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: rob »

Spinner pisze: 26 sty 2021, 8:47
Rybak pisze: 26 sty 2021, 1:25 Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?
Niestety, ma tylko "górną" podłogę i pomiędzy tą podłogą i wierzchem styropianu (koła zapasowego, subwoofera) pozostaje niewykorzystana przestrzeń ok. 10 cm. Widziałem gdzieś na YT filmik jak ludzie własnym sumptem dorabiają nową podłogę z OSB lub sklejki obciągniętych np. włókniną drogową lub innymi tekstyliami. "Górna" podłoga jest o tyle fajna, że po położeniu oparć foteli otrzymujesz jednolitą, płaską powierzchnię. Na mój gust, nośność takiej podłogi, która będzie opierała się na styropianie (lub i na kole) a więc pośrednio na spodzie muldy na koło, będzie niezbyt duża.
Jest możliwe ustawienie podłogi w dolnej pozycji, jednak z bagażnika trzeba wyciągnąć wszystko, tj. koło zapasowe, subwoofer i kształtkę styropianową na narzędzia i podnośnik. Ja u siebie próbowałem i da się, jednak ... coś za coś. Prawdopodobnie tylne zawieszenie wielowachaczowe z wersji 4x4 potrzebuje więcej miejsca.
;) Premium 2.0 TSI 4Motion DSG, pakiety: komfort, drogowy, sport, zimowy, el. pokrywa bagażnika, Beats, DAB
Rybak
Posty: 62
Rejestracja: 13 gru 2020, 0:55

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Rybak »

To w takim razie skąd tam 10cm wolnego miejsca? :D Jak rozumiem te 10cm jest w momencie gdy koło, subwoofer, styropian są włożone, tak?

Ogólnie z tego co czytałem to podwójnej podłogi nie ma tylko w momencie gdy mamy pełnowymiarowe koło i/lub Beats. Zakładam, że Spinner tego bizantyjskiego przepychu nie ma tak więc dalej nie rozumiem czemu nie dali plastikowych prowadnich do podwójnej podłogi jeżeli jest tam 10cm wolnego miejsca (o ile jest to wolne miejsce w "pełnym wyposażeniu" a nie po wywaleniu wszystkiego :D )
Testówke miałem co prawda z 1.5 z dojazdówką i tam podwójna podłoga była.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Spinner »

Rybak pisze: 26 sty 2021, 15:44 To w takim razie skąd tam 10cm wolnego miejsca? :D Jak rozumiem te 10cm jest w momencie gdy koło, subwoofer, styropian są włożone, tak?

Ogólnie z tego co czytałem to podwójnej podłogi nie ma tylko w momencie gdy mamy pełnowymiarowe koło i/lub Beats. Zakładam, że Spinner tego bizantyjskiego przepychu nie ma tak więc dalej nie rozumiem czemu nie dali plastikowych prowadnich do podwójnej podłogi jeżeli jest tam 10cm wolnego miejsca (o ile jest to wolne miejsce w "pełnym wyposażeniu" a nie po wywaleniu wszystkiego :D )
Testówke miałem co prawda z 1.5 z dojazdówką i tam podwójna podłoga była.
Jak będzie pełnowymiarowe koło to być może będzie mniej. Ja mam dojazdowe 18" bo mimo zamówienia pełnego był jakiś problem bo dostałem już rok modelowy 21, w którym pełnowymiarowe już nie występuje. Mimo to, trzpień mocujący koło wystaje ponad gumę jakieś 3 cm. Skąd wiem że 10 cm? Ano, miałem do przewiezienia spory ciężar (więcej niż przepisowe 50 kg). Dla uniknięcia załamania podłogi i przeniesienia części obciążenia także na koło, włożyłem płytę styroduru gr 10 cm (wycinając otwór na trzpień). Podłoga osiadła dokładnie na wspornikach i jednocześnie opierała się na całej powierzchni styroduru spoczywającego na kole i wkładce styropianowej. A więc, z całą pewnością mogę powiedzieć, że spód podłogi znajduje się 10 cm ponad wkładką styropianową i kołem. Beats chyba nie jest grubszy od dojazdówki. Zresztą, w konfiguratorze z 2020 r. jest uwaga, że przy tej konfiguracji, obniżenie podłogi nie jest możliwe i byłem tego świadom zamawiając auto. Akurat to i twarde plastiki nie stanowią dla mnie żadnego problemu.
Rybak
Posty: 62
Rejestracja: 13 gru 2020, 0:55

Re: Silnik 2.0 TSI 4x4 wycofany ?

Post autor: Rybak »

Spinner pisze: 26 sty 2021, 16:14
Rybak pisze: 26 sty 2021, 15:44 To w takim razie skąd tam 10cm wolnego miejsca? :D Jak rozumiem te 10cm jest w momencie gdy koło, subwoofer, styropian są włożone, tak?

Ogólnie z tego co czytałem to podwójnej podłogi nie ma tylko w momencie gdy mamy pełnowymiarowe koło i/lub Beats. Zakładam, że Spinner tego bizantyjskiego przepychu nie ma tak więc dalej nie rozumiem czemu nie dali plastikowych prowadnich do podwójnej podłogi jeżeli jest tam 10cm wolnego miejsca (o ile jest to wolne miejsce w "pełnym wyposażeniu" a nie po wywaleniu wszystkiego :D )
Testówke miałem co prawda z 1.5 z dojazdówką i tam podwójna podłoga była.
. Zresztą, w konfiguratorze z 2020 r. jest uwaga, że przy tej konfiguracji, obniżenie podłogi nie jest możliwe i byłem tego świadom zamawiając auto. Akurat to i twarde plastiki nie stanowią dla mnie żadnego problemu.
Przy jakiej konfiguracji, bo nie do końca załapałem?
Czyli przedkładasz właściwości silnikowe nad funkcjonalność suva? :twisted:
ODPOWIEDZ