TSI 1.5 150 KM
TSI 1.5 150 KM
Witam, tym razem mam pytanie do użytkowników T-Roca z silnikiem jak w temacie czyli TSI 1.5 150 KM ale również do osób które miały styczność (użytkowały lub wiedzą ... ) z silnikiem TSI 1.4 122 KM (też z VAGa).
Poprzedni mój samochód Octavia II FL był wyposażony w silnik TSI 1.4 122 KM. Samochód (w wersji Elegance + dodatki) ważył o kilka kg więcej niż obecny mój T-Roc a na pokładzie miał w zasadzie tylko klasyczny tempomat bez jakichkolwiek innych systemów Assist.
Pomimo że silnik miał tylko 122 KM zdecydowanie lepiej wkręcał się na obroty, wyprzedzanie nie nastręczało żadnych problemów (nawet na VI biegu na autostradzie) a nawet w mieście (pomijając wymiary samochodu) był jakby "żwawszy".
Inna sprawa: dźwięk silnika TSI 122 KM był mniej uciążliwy natomiast TSI 150 KM jakby bardziej "huczy" ? / "wibruje" ? / ma jakieś przydźwięki ?
Reasumując niestety w T-Rocu pomimo tych 150 KM w powyższych sytuacjach jest jakby gorzej ... .
Pytanie czy to wynika z:
- zestopniowania skrzyni biegów (6MT)/przekładni głównej (że niby to tak do miejskiego crossovera)
- czy też z tej całej masy elektroniki wspomagającej / asystującej (na pokładzie T-Roca komplet wszystkich możliwych systemów Assist).
Pamiętam wypowiedzi kilku youtuberów (Pertyn, Zachar ,itp.) którzy sygnalizowali właśnie działanie tych systemów (Assist) jako swego rodzaju "kaganiec" samochodu (silnika), które mają właśnie wpływ m.in. na obniżenie "żwawości" auta i że w niektórych samochodach niestety nie ma nawet możliwości całkowitego zdezaktywowania wszystkich tych asystentów (tzn. nawet po ich wyłączeniu w jakimś zakresie dalej działają w tle ...)
A jakie są Wasze spostrzeżenia/wnioski w temacie: TSI 150 KM vs TSI 122 KM ?
Poprzedni mój samochód Octavia II FL był wyposażony w silnik TSI 1.4 122 KM. Samochód (w wersji Elegance + dodatki) ważył o kilka kg więcej niż obecny mój T-Roc a na pokładzie miał w zasadzie tylko klasyczny tempomat bez jakichkolwiek innych systemów Assist.
Pomimo że silnik miał tylko 122 KM zdecydowanie lepiej wkręcał się na obroty, wyprzedzanie nie nastręczało żadnych problemów (nawet na VI biegu na autostradzie) a nawet w mieście (pomijając wymiary samochodu) był jakby "żwawszy".
Inna sprawa: dźwięk silnika TSI 122 KM był mniej uciążliwy natomiast TSI 150 KM jakby bardziej "huczy" ? / "wibruje" ? / ma jakieś przydźwięki ?
Reasumując niestety w T-Rocu pomimo tych 150 KM w powyższych sytuacjach jest jakby gorzej ... .
Pytanie czy to wynika z:
- zestopniowania skrzyni biegów (6MT)/przekładni głównej (że niby to tak do miejskiego crossovera)
- czy też z tej całej masy elektroniki wspomagającej / asystującej (na pokładzie T-Roca komplet wszystkich możliwych systemów Assist).
Pamiętam wypowiedzi kilku youtuberów (Pertyn, Zachar ,itp.) którzy sygnalizowali właśnie działanie tych systemów (Assist) jako swego rodzaju "kaganiec" samochodu (silnika), które mają właśnie wpływ m.in. na obniżenie "żwawości" auta i że w niektórych samochodach niestety nie ma nawet możliwości całkowitego zdezaktywowania wszystkich tych asystentów (tzn. nawet po ich wyłączeniu w jakimś zakresie dalej działają w tle ...)
A jakie są Wasze spostrzeżenia/wnioski w temacie: TSI 150 KM vs TSI 122 KM ?
Re: TSI 1.5 150 KM
Miałem okazję jeździć Golfem VII 1.4 TSI 125KM i 150KM. Różnica nie jest dramatyczna, ale wyraźna, zwłaszcza powyżej 100km/h.
2.0 TSI
Re: TSI 1.5 150 KM
Bo dziś KM to czysty marketing, a ekologia robi swoje z silnikiem.
I tak, też uważam, że kultura dźwiękowa 1.5 tsi jest niska.
Szczególnie act wkurza i po gwarancji jadę to wyłączyć u tunera
I tak, też uważam, że kultura dźwiękowa 1.5 tsi jest niska.
Szczególnie act wkurza i po gwarancji jadę to wyłączyć u tunera
Re: TSI 1.5 150 KM
W moim przypadku odnoszę wrażenie że niestety na korzyść 1.4 TSI ...
(inna sprawa że te silniki [1.4 TSI] po modernizacji feralnego rozrządu często miały podobno większą moc niż 122 KM [na hamowniach były odczyty ok. 130 KM i więcej] ale z powodów homologacyjnych w papierach było ciągle 122 KM ... aż do pojawienia się niby nowej wersji 1.4 TSI 140 KM)
Re: TSI 1.5 150 KM
Na pewno inaczej jest z automatem z tym silnikiem. Inni uzytkownicy manuala tez narzekali na szarpanie i inne dziwne dźwięki
1.5 TSI GPF ACT DSG PREMIUM RAVENNA BLUE PANORAMA SPORT
Re: TSI 1.5 150 KM
Tak, tak, miałem na myśli wersje 1.4TSI 125 i 150KM, jeszcze przed upgradem do 1.5TSI. Sorrki za nieścisłość.
2.0 TSI
Re: TSI 1.5 150 KM
Mam nowe auto z 19.05. 1,5 tsi manual w dokumentach pisze marka Volkswagen Typ A 1 -co ten symbol oznacza ? Spotykałem symbole vw A 11 ?.
Re: TSI 1.5 150 KM
To jest oznaczenie platformy podłogowej samochodu: MQB A1
1.5 TSI GPF ACT DSG PREMIUM RAVENNA BLUE PANORAMA SPORT
Re: TSI 1.5 150 KM
Wszędzie przy częściach na allegro podawane jest t roc od 2017 (A11) nie A 1 tego nie rozumię ???. O to pytam ?.