Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
4 lipca przejechałem poza miastem 102 km średnie spalanie 5,2 l wynik b.dobry choć nie zwracam na to uwagi tankuję paliwo 98 na dobrych stacjach.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Czy paliwo o takich parametrach nie jest za bogate do tego silnika? Producent zaleca 95.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Zaleca 95, racja ale niektórzy mają inne poglądy na paliwo
1.5 TSI GPF ACT DSG PREMIUM RAVENNA BLUE PANORAMA SPORT
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
To nie poglądy ale to takie moje przekonanie że paliwo 98 spełnią ? normę wymaganą czyli 95.Myślę że od czasów afer paliwowych kierowcy często mają to w tyle głowy.Często słyszymy że zatankowałem a auto coś "słabo" jedzie,fakt że jest coraz lepiej z paliwem ale ogromne pieniądze zawsze kuszą, mieszkam na terenie gdzie z paliwami w latach 90-tych i przełom 2000 działy się cuda !!!.Osobiście tankowałem leprzą ropę z wtryskami zero problemu a teraz leję do 1,5 tsi 98 chyba nie szkodzi ? to tylko 10 zł więcej na 50 l to pikuś do ceny auta to tylko moje zdanie każdy robi jak uważa.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Tu nie chodzi o parę złotych tylko o żywotność silnika. Fajnie było by żeby wyższe parametry paliwa przy długoletnim tankowaniu nie skróciły żywota silnika.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Nigdy od żadnego mechanika fachowca nie słyszałem aby lepsza ropa czy bęzyna skróciła żywot silnika ? wręcz odwrotnie z tego co mówią.Więkdzość moich znajomych z którymi pracowałem z czystego skąpstwa (odzczedności) nie tankuje lepszego paliwa jeżdżądz nawet b. drogimi autami uważają że paliwo jest w Polsce drogie chodz do ich zarobków to grosze,tak Polacy mają.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Ja właśnie w poprzednim aucie (diesel) też uważałem tak jak wachacz, że lepiej lać "lepsze" - po 6 latach i około 80 tys. km zatarły mi się wtryskiwacze i pompa wtryskowa. Prawdopodobnie to "lepsze" paliwo nie wypłukiwało zanieczyszczeń, albo ich nie wypalało (nie wiem), bo było bezsiarkowe, a troche siarki w paliwie jest jednak niezbędne (ale tylko trochę!). Mogło to być też zanieczyszczone paliwo, ale raczej mało prawdopobne - zawsze tankowałem na BP, a ten jeden raz przed awarią na Orlenie. Tak - wiem, że to można uznać za argument na rzecz zanieczyszczenia paliwa, ale Orlen (9 lat temu!) to jednak nie stacja Pana Kazia w jakimś podwórku, a i poszkodowanych byłoby więcej (rozpytywałem w okolicy i nic - tylko ja miałem pecha). Po naprawie i zmianie paliwa na zwykłe, przejeździłem tym autem bez problemów jeszcze 8 lat i 150 tys km (a potem zmieniłem na T-Roc'a bo trochę zaczynało korodować). Oczywiście moja historia to tylko tzw. "dowód anegdotyczny" (czyli żaden dowód), ale chyba nie ma co przesadzać z tymi super paliwami. Każdy oczywiście zrobi jak uważa.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Przeczytałem przed chwilą artykuł pt. tytułem różnica miedzy 95 a 98 i po koleżeńsku polecam Wahaczowi a będzie robił jak uważa. Szkoda silnika.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Przeczytałem przed chwilą artykuł w googlach pt. tytułem różnica miedzy 95 a 98 i po koleżeńsku polecam Wahaczowi a będzie robił jak uważa. Szkoda silnika.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Ja tylko zadaje podstawowe pytanie czy jesteś pewny że bęzyna 95 ma na 200% normę wymaganą przez producenta czyli 95 octan ??? Jeżeli jesteś pewny że tak jest to napisz.Jedzcze jedno na sprzęgle przejechałem 220 tys/km co jest prawie niespotykane a silnik całe życie uruchamiałem i wyłączałem na wciśniętym sprzęgle ciekawe ilu kolegów tak robi ? Ponadto zanim otworzyłem garaż auto chłodziło się ok.3 min turbina na dziś OK śmiga.