Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Andrea52 »

Nie nie jestem pewny nawet na 100% , że 95 to 95 a 98 to 98 ale na danych się opieram i podawanych badaniach. Nie zrozum mnie żle, ja twojej wiedzy i doświadczenia nie podważam, po to jet to forum żeby wymieniać swoje poglądy i wyrażać opinie.
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Wahacz »

No właśnie na tym żecz polega że nie mamy takiej pewności ? Pewne jest że 98 ma te 95 octan ale czy 95 jak piszesz ma min.95 chyba ręki nikt nie położy ? ja tylko w tych octanach mam ogromną wątpliwość ??? .pozdrawiam.
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Andrea52 »

W pełni zgadzam się z tym spostrzeżeniem. Pozdrawiam.
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Wahacz »

Rozmawiałem z kolegą kumatym mechanikiem powiedział że w nowoczesnych silnikach tsi moment zapłonu paliwa jest regulowany przez komputer i dostosowuje się do paliwa czy 95 czy 98 plus przy paliwie 98 osadza się przy spalaniu mniej nagaru.Jak mi też powiedział w Niemczech jest paliwo np.bęzyna 92 często jestem za Nysą sprawdzę.Chyba niczego nie pokręciłem w tym przekazie.
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Andrea52 »

Bardzo dobrze, więcej wiedzy na ten temat bardzo nam wszystkim się przyda Dzięki
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Spinner »

Wahacz pisze: 09 lip 2021, 20:05 Rozmawiałem z kolegą kumatym mechanikiem powiedział że w nowoczesnych silnikach tsi moment zapłonu paliwa jest regulowany przez komputer i dostosowuje się do paliwa czy 95 czy 98 plus przy paliwie 98 osadza się przy spalaniu mniej nagaru.Jak mi też powiedział w Niemczech jest paliwo np.bęzyna 92 często jestem za Nysą sprawdzę.Chyba niczego nie pokręciłem w tym przekazie.
Lanie benzyny o mniejsze liczbie oktanowej nie szkodzi silnikowi bo każdy silnik wyposażony jest w czujnik spalania stukowego, który dba o odpowiednie ustawienie punktu zapłonu dla danego cylindra i odporności stukowej (liczbie oktanowej) paliwa. W Niemczech, i owszem, są benzyny o liczbie oktanowej 95, 98, 100 i 102, ale 92? Chyba nie. W Stanach jest benzynka 87 oktan i ludzie spokojnie leją to paliwo do fur za 100000$. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej są na ogół paliwami "premium" i mają dodatki myjące, które zmniejszają ilość nagaru. Co do różnic w osiągach to są one raczej nieznaczne, co pokazuje szczegółowo np. test: https://www.youtube.com/watch?v=i2NMtAz6xy8, który pokazuje na przykładzie silnika merca, że przyśpieszenie 100 - 200 km/h, dla 95 i 98 różni się tylko o 0,2 sek.. Oszczędności finansowe raczej nie przemawiają za laniem benzyny o wyższej liczbie oktanów.
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Andrea52 »

Bardzo ciekawa informacja. Dzięki
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Andrea52 »

Tak sobie pomyślałem , żeby wilk był syty i owca cała możemy wlewać pół na pół.
Pozdrawiam.
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Wahacz »

Do Spinnera z miejszymi oktanami to się zgadza nic się nie stanie jak piszesz ale b. często piszą że lanie paliwa 98 do jednostek z normą 95 może uszkodzić jednostkę napędową czyli silnik ? Co o tym myślisz to jest ważne ?.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu

Post autor: Spinner »

Wahacz pisze: 10 lip 2021, 10:37 Do Spinnera z miejszymi oktanami to się zgadza nic się nie stanie jak piszesz ale b. często piszą że lanie paliwa 98 do jednostek z normą 95 może uszkodzić jednostkę napędową czyli silnik ? Co o tym myślisz to jest ważne ?.
Liczba oktanowa (wg różnych norm może różnie wypadać) generalnie określa odporność paliwa na samozapłon. Im większa ta odporność tym wyższa liczba oktanowa. Można rzec, że pożądana jest ta odporność jak najwyższa żeby można było mieszankę najoptymalniej sprężyć i wtedy "zapalić" a nie żeby samorzutnie nam się "zapaliła" jeszcze zanim tłok znajdzie się w odpowiednim położeniu.Producent silnika definiuje pod jakie paliwo zaprojektował swój silnik i stąd wie najlepiej jakie paliwo mu "służy". Oczywiście, dzięki "mądrości" sensora i komputera następuje dopasowanie i zoptymalizowanie procesu spalania mieszanki i wyciągnięcie kilku procent więcej mocy ale jest to praktycznie bez znaczenia. Dodać należy, że wiele silników w ogóle nie rozpoznaje, że wlano paliwo o większej liczbie oktanów. Tak więc paliwo 98 na pewno nie uszkodzi silnika, jest mniej "wybuchowe" niż paliwo 95.
Zakładając, że obracamy się w świecie normalnych silników a nie sportowo-wyczynowych, gdzie faktycznie leje się różne mikstury, trzeba sobie powiedzieć, że lanie paliwa wyżej oktanowego niż wymaga producent silnika, opłaca się ... ale sprzedawcy paliw. Paliwo premium ma może tą zaletę, że posiada niby te dodatki myjące i raz na jakiś czas dobrze je zastosować chociażby dla spokoju sumienia, bo nie ma dowodów na to, że to one właśnie przyczyniły się do dobrostanu silnika a nie np. styl jazdy czy regularna obsługa.
Dla uczciwości trzeba dodać, że czuć różnicę po zatankowaniu 95 w Niemczech a naszą 95 - na pewno spokojniejsza praca silnika.
ODPOWIEDZ