1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
To ciekawe, bo jak mam też z XI 2020 i niestety trochę szarpie, ale faktycznie tylko jak jest zimno. Nie jest to duże szarpanie i pojawia sią tylko przy barzo wolnym ruszaniu, tak bez wciskania pedału gazu. Jeśli tyko trochę wciskać gaz to tego nie ma, ale dość trudno dobrać właściwy nacisk, bo jak silnik łatwo wchodzi na zbyt wysokie obroty (i w tedy jadą praktycznie na tzw. półsprzęgle).
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 26 sty 2020, 17:32
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Pozwolę sobie zabrać głos jako instruktor techniki jazdy. Problem moim zdaniem wynika raczej z techniki ruszania. W kilku egzemplarzach testowałem i wystarczy w momencie kiedy sprzęgło zaczyna "brać" przytrzymać 1-2sek sprzęgło celem płynnego zrównania obrotów i samochód za każdym razem ciepły czy zimny ruszy płynnie. Podobny problem występował kilka lat wcześniej w samochodach Subaru po wprowadzeniu silników diesla. Notorycznie paliły się sprzęgła przez zbyt szybkie zasprzęglanie
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Krótko i węzłowato:frycy pisze: ↑02 maja 2021, 13:12 Pozwolę sobie zabrać głos jako instruktor techniki jazdy. Problem moim zdaniem wynika raczej z techniki ruszania. W kilku egzemplarzach testowałem i wystarczy w momencie kiedy sprzęgło zaczyna "brać" przytrzymać 1-2sek sprzęgło celem płynnego zrównania obrotów i samochód za każdym razem ciepły czy zimny ruszy płynnie. Podobny problem występował kilka lat wcześniej w samochodach Subaru po wprowadzeniu silników diesla. Notorycznie paliły się sprzęgła przez zbyt szybkie zasprzęglanie
1. Kwestia szarpania przy ruszaniu, przy silniku 1.5 tsi jest szeroko znana i komentowana na wszystkich forach, także niepolskich, a więc nie wynika z braku umiejętności kierowców.
2. Powodem jest ponoć podawanie zbyt ubogiej mieszanki co z kolei jest konsekwencją celowej "kastracji" (oprogramowanie) dla utrzymania norm emisji.
3. W przypadku manuala usterka ta powinna sama ustąpić po przejechaniu ok. 1000 km.. Jeżeli nie, to należy udać się do serwisu.
4. W pewnym stopniu, lekarstwem jest ruszanie z wyższymi obrotami.
5. W przypadku dsg poprawę przynosi ponoć update oprogramowania.
6. Nie znam się na elektronice, ale załączam zrzut obrazu, z przyrządu diagnostycznego, którego autor twierdzi, że po update'cie i zmianie wartości z tych w granatowej ramce na te w czerwonej, szarpanie ustąpiło.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Hmm. Coś w tym jest - przyznaje, ze ja też odnoszę wrażenie, ze stosując odpowiednia technikę ruszania można unikając tego efektu, tyle ze ta „odpowiednia technika” jest dość uciążliwa, a przytrzymywanie sprzęgła przez 1-2 sek. to jest coś czego raczej starałem się unikać - mam bowiem wpojone przeświadczenie, ze jazda na tzw. polsprzegle mu nie służy, a tymczasem ty twierdzisz coś innego. Nie twierdze, ze nie masz racji. Może moje „zasady” są przestarzałe i były dobre gdy jeździłem jeszcze Polonezem, a w nowszych autach się nie sprawdzają?frycy pisze: ↑02 maja 2021, 13:12 Pozwolę sobie zabrać głos jako instruktor techniki jazdy. Problem moim zdaniem wynika raczej z techniki ruszania. W kilku egzemplarzach testowałem i wystarczy w momencie kiedy sprzęgło zaczyna "brać" przytrzymać 1-2sek sprzęgło celem płynnego zrównania obrotów i samochód za każdym razem ciepły czy zimny ruszy płynnie. Podobny problem występował kilka lat wcześniej w samochodach Subaru po wprowadzeniu silników diesla. Notorycznie paliły się sprzęgła przez zbyt szybkie zasprzęglanie
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
"odpowiednia technika" jak by nie była, to nie jest to normalne ani prawidłowe żeby akurat model T-Roc z 1.5 tsi wymagał jakiegoś ekstraordynaryjnego sposobu operowania sprzęgłem i jest to po prostu wada. Jak tak dalej pójdzie to wrócimy do czasów kiedy to skrzynie biegów nie miały synchronizatorów i na przykład redukować będziemy musieli z "przygazówką" i podwójnym wysprzęglaniem.elk84 pisze: ↑03 maja 2021, 17:05Hmm. Coś w tym jest - przyznaje, ze ja też odnoszę wrażenie, ze stosując odpowiednia technikę ruszania można unikając tego efektu, tyle ze ta „odpowiednia technika” jest dość uciążliwa, a przytrzymywanie sprzęgła przez 1-2 sek. to jest coś czego raczej starałem się unikać - mam bowiem wpojone przeświadczenie, ze jazda na tzw. polsprzegle mu nie służy, a tymczasem ty twierdzisz coś innego. Nie twierdze, ze nie masz racji. Może moje „zasady” są przestarzałe i były dobre gdy jeździłem jeszcze Polonezem, a w nowszych autach się nie sprawdzają?frycy pisze: ↑02 maja 2021, 13:12 Pozwolę sobie zabrać głos jako instruktor techniki jazdy. Problem moim zdaniem wynika raczej z techniki ruszania. W kilku egzemplarzach testowałem i wystarczy w momencie kiedy sprzęgło zaczyna "brać" przytrzymać 1-2sek sprzęgło celem płynnego zrównania obrotów i samochód za każdym razem ciepły czy zimny ruszy płynnie. Podobny problem występował kilka lat wcześniej w samochodach Subaru po wprowadzeniu silników diesla. Notorycznie paliły się sprzęgła przez zbyt szybkie zasprzęglanie
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Akurat w tym temacie nie masz do końca racji,oglądałem w TVN Turbo program gdzie ok 10 osób posiadaczy nowych Subaru Forester "zajechało"w krótkim czasie swoje sprzęgła jak się okazało nikt ich nie poinstruował jak operować sprzęgłem w tych suwach oczywiście uznano ich rację i wymieniono w ASO sprzęgła więc nie jest wszystko takie czarno białe.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Nie znam z autopsji, a jedynie z komentarzy, problemu szarpania 1.5, ale zastanawiają mnie co najmniej dwie sprawy:
1. U jednych kolegów z forum problem występuje, u drugich nie, a u trzecich problem ustaje po manipulacjach z softem?
2. Dlaczego w instrukcji obsługi na temat specjalnego operowania sprzęgłem czy gazem "ani mru mru"?
Ponadto co do lekkiego przytrzymywania sprzęgła 1-2 sek. to też jest podejrzane, bo kardynalną zasadą jest, poza oczywiście sytuacją normalnego użycia, trzymanie nogi z dala od pedału bo nawet lekkie opieranie na nim buta, w czasie jazdy czy stojąc na wolnych obrotach, jest szkodliwe.
Jeździłem w życiu wieloma modelami (Subaru nie) i oprócz tego, że jedno sprzęgło bierze wyżej drugie niżej, technika zawsze była taka sama, jak uczyli na kursie.
1. U jednych kolegów z forum problem występuje, u drugich nie, a u trzecich problem ustaje po manipulacjach z softem?
2. Dlaczego w instrukcji obsługi na temat specjalnego operowania sprzęgłem czy gazem "ani mru mru"?
Ponadto co do lekkiego przytrzymywania sprzęgła 1-2 sek. to też jest podejrzane, bo kardynalną zasadą jest, poza oczywiście sytuacją normalnego użycia, trzymanie nogi z dala od pedału bo nawet lekkie opieranie na nim buta, w czasie jazdy czy stojąc na wolnych obrotach, jest szkodliwe.
Jeździłem w życiu wieloma modelami (Subaru nie) i oprócz tego, że jedno sprzęgło bierze wyżej drugie niżej, technika zawsze była taka sama, jak uczyli na kursie.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Ten przykład Subaru jest autentyczny i prawdziwy te sprzęgła inaczej się "obsługiwało" nikt tym ludziom tego przy zakupie nie powiedział więc nie pracowały normalnie jak w innych autach.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
zgłosiłem podczas pierwszego przeglądu w ASO uwagę co do "kangurowania" podczas ruszaniu przy zimnym silniku (rocznik 2019 sil. 1,5 TSI+DSG) - po sprawdzeniu stwierdzono że jest aktualizacja pod ten przypadek (oprogramowanie silnika?). Objaw ustąpił, spalanie pozostało na tym samym poziomie jak było (5,6 - 6,7 l/100km)