1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Spinner »

Pado pisze: 30 lip 2021, 10:20
Spinner pisze: 29 lip 2021, 23:32 JZawieszenie wielowahaczowe a nie belkę skrętną, którą po 100 tyś trzeba regenerować,
:shock: :shock: :shock: :shock:
Dla mnie to nowość, bo nigdy z belką nie miałem problemów w żadnym aucie, a trochę ich miałem ...
100 tys. to pewnie nie reguła ale właśnie moja siostra, przy takim przebiegu, była postawiona przed dylematem: wymieniać albo regenerować (skodzina, a więc ten sam koncern). Ja z kolei peugeotem 308 GT zrobiłem 210 tyś. i o ile wiem, belka dalej w jak najlepszym stanie. Na pewno wpływ na trwałość ma nawierzchnia po jakiej się jeździ i korozja.
Andrea52
Posty: 106
Rejestracja: 07 lip 2021, 16:18

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Andrea52 »

Sledze treści wypowiedzi kolegów na temat awaryjności DSG w 1,5 i dochodzę do wniosku,że pewien % skrzyń ma fabryczne defekty i z stąd się bierze zła sława o tym mechaniżmie. Wspomnę tylko, że dsg w 1.5 bardzo nie lubi nogi rajdowca a szarpania i kangurowania często biorą się z tego powodu. Jest jednak możliwość zabezpieczenia się przed tą awaryjnością, po przez dokupienie dodatkowego okresu gwarancyjnego nie tylko na skrzynię ale obejmującego wszystkie zespoły auta. W przypadku bardzo częstych awarii co doprowadza nas do "szału", naprawy mamy gratis i możliwość wymiany awaryjnego zespołu na nowy. Po pięciu latach jako ,że auto jest serwisowane odsprzedajemy dealerowi tylko pytanie za ile?
Nie ma doskonałych mechanizmów , są lepiej lub mniej dopracowane. Pozdrawiam wszystkich właścicieli z dsg suchą , mokrą i manualną też z ,, oská ,,
i 4x4. Zadowolonych z komfortu jazdy z DSG w 1.5 jest równiez wielu.
balon
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2021, 16:17

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: balon »

Z ciekawości jaka jest skrzynia dsg w Passacie z 2021 r z silnikiem 1.5? Sucha czy mokra? Mam takiego od marca i bardzo fajnie działa. Myślałem, że będzie gorzej, dynamika naprawdę okey, spalanie też.
Dlatego wziąłem taki sam silnik z dsg żonie do Troca.
Troc Premium indium grey 1.5 + dsg + pakiet sport + pakiet drogowy + keyless + automatyczny bagażnik + kamera cofania + felgi szare Kolumbus 17 - zamówiony 11.06 - wyprodukowany 14.10. Odbiór 23.11.
Passaretti B8 2021 Business z pakietami + dsg
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Wahacz »

Jeżeli masz na wklejce auta symbol DQ200 to skrzynia sucha 7 stopniowa występuje w tańszych i słabszych modelach VW. Chodzi o wielkość momentu obrotowego chyba do 230 Nm ??? (1,5 tsi ma 250Nm)Jeżeli masz symbole DQ250,DQ380,DQ500,DL501 to skrzynie mokre sprzęgła chłodzone olejem.Teoretycznie na suchej przejedziesz 100 tys/km koszt wymiany sprzęgła ok.2500 zł ?.Z mokrym sprzęgłem teoretycznie przejedziesz 3 razy więcej ? Natomiast koszt wymiany oleju po 60 tys.to kwota 800 zł.
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Wahacz »

Jeszcze dopiszę z notatek chciałem kupić auto z DSG szukałem wiadomości o skrzyniach: DQ200 sucha 7 przełożeń max.moment obrotowy do 250Nm/DQ250 mokra 6 przełożeń max.mom.obrotowy do 350 Nm/DQ380 mokra 7 przełożeń max.mom.obrotowy do 380 Nm/ DQ 500 mokra 7 przełożeń max.mom.obrotowy do 550 Nm/ DL501 mokra 7 przełożeń max.mom.obrotowy do 600 Nm.
marcin255
Posty: 528
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: marcin255 »

W nowym 2.0 tsi jest Doppelkupplungsgetriebe DQ381
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod
Obrazek
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Wahacz »

DQ381 czyli mokra 7 przełożeń będzie śmigać pilnować tylko wymiany oleju wymieniać bezwzględnie co 60 tys./km.
balon
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2021, 16:17

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: balon »

Wahacz pisze: 01 sie 2021, 11:54 Jeżeli masz na wklejce auta symbol DQ200 to skrzynia sucha 7 stopniowa występuje w tańszych i słabszych modelach VW. Chodzi o wielkość momentu obrotowego chyba do 230 Nm ??? (1,5 tsi ma 250Nm)
Dzięki, muszę sprawdzić. Mam 7 przełożeń.

Co do tej mocy to Troc 1.5 ma chyba pianę 230Nm, a ma jednak suchą tak?
Troc Premium indium grey 1.5 + dsg + pakiet sport + pakiet drogowy + keyless + automatyczny bagażnik + kamera cofania + felgi szare Kolumbus 17 - zamówiony 11.06 - wyprodukowany 14.10. Odbiór 23.11.
Passaretti B8 2021 Business z pakietami + dsg
marcin255
Posty: 528
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: marcin255 »

Wahacz pisze: 01 sie 2021, 12:51 DQ381 czyli mokra 7 przełożeń będzie śmigać pilnować tylko wymiany oleju wymieniać bezwzględnie co 60 tys./km.

Z tym ,że czytałem ,że jest do 500Nm
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod
Obrazek
Wahacz
Posty: 233
Rejestracja: 23 maja 2021, 19:12

Re: 1.5DSG na bogato czy 2.0TSI 4motion na biednego

Post autor: Wahacz »

Z tego co ja czytałem t roc 1,0 tsi I 1,5 tsi skrzynia DQ200 sucha do 250 Nm.?.
ODPOWIEDZ