Proszę bardzo. Jeszcze kilka oczywistych oczywistości gwoli uzupełnienia : w przypadku naszych autek możemy sobie zamontować felgę o średnicy wg. uznania w przedziale 16"-19" + zalecane do danych felg opony. Średnica zewnętrzna koła będzie wtedy praktycznie taka sama. Większa średnica felgi wtedy niższy profil opony. Praktycznie różnice są minimalne tak, że nie wpływają np. na wskazania prędkościomierza i inne wartości, które autko oblicza sobie na podstawie ilości obrotów koła np. przebieg (znaczenie ma obwód koła i X obrotów koła o dużym obwodzie pozwoli nam przejechać dłuższy odcinek niż te same X obrotów na kole małym). Wybierając koło musimy sobie odpowiedzieć czy zależy nam bardziej na tym by autko wyglądało kozacko czy wyżej cenimy sobie komfort. Jak już wspominałem: mała felga = mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, ponadto wyższy profil opony a więc grubsza poduszeczka a także mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi. O mniejszych kosztach już nie wspomnę. Większa felga: atrakcyjny wygląd (rzecz gustu), mniejszy komfort, podatność na uszkodzenie, droższa felga i opona. Pewnym plusem jest to, że przy większej feldze, a więc niższym profilu opony istnieje mniejsze ryzyko, że na ekstremalnie ostrym, szybkim zakręcie opona spadnie z felgi. No, ale chyba T-Roc'iem nikt na rajdy się nie wybiera.
Jak widać, po konfiguratorach kół do T-Roc'a, na zimę zalecają oponę o "oczko" węższą niż letnia wg starej zasady, że niby węższa lepiej "wgryza" się w śnieg. Ale u nas raczej po śniegu jeździ się niewiele a 95% jazdy to raczej warunki jesienne + czasami niższa temperatura. Co do do zimowych felg to zalecają takie z mniejszą ilością "szprych" dla łatwiejszego montażu łańcuchów i "samoczyszczenia" się felgi ze śniegu.