Ja mam DPCA z konca listopada 2019, modelowo 2020. Na pierwszej wymianie w ASO zalano mi 0W30 i tak co roku. Auto ma 5 lat i 5 wymian oleju 0W30 Shell lub Oryginal czyli tez Shell. Auto chodzi i nikt nigdy sie nie zajaknal nad 0W20.Wachacz pisze: ↑16 maja 2024, 9:00Pytałem ostatnio w Niemieckim ASO VW czy można zalewać olej innej normy do tsi niż 508.00 i 0W20 odpowiedź była negatywną do takich precyzyjnych silników dokładnego i szybkiego smarowania tylko 0W20 norma 508.00 firma marka oleju obojętna tyle powiedzieli podobnie mówią mechanicy w Polskim ASO VW,Skody itp.
1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Wcześniej faktycznie tak było jak piszesz.
Ale bodajże od 2022r. (proszę o weryfikację) jedynym dopuszczalnym przez producenta olejem w 1.5 TSI było 0W-20 i żaden inny.
Zatem mogą występować na rynku 1.5 TSI z dwoma lepkościami z wcześniejszych produkcji oraz 0W-20 z późniejszych.
Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania
Tylko pytanie, czy to dziala wstecz ? tzn ci co maja 1.5 tai powinni zaczac zalewac 0W20. Jezeli nie, to dlaczego nie? Czy VAG nie chce oskarzen o dotychczasowy zly olej, czy faktycznie sie cos zmienilo w silnikach i musi byc 0W20. Czy wprowadznie mild hybrydy ma wplyw na olej, raczej nie, to co takiego w silniku zmienili.Kris_G pisze: ↑16 sty 2025, 11:29Wcześniej faktycznie tak było jak piszesz.
Ale bodajże od 2022r. (proszę o weryfikację) jedynym dopuszczalnym przez producenta olejem w 1.5 TSI było 0W-20 i żaden inny.
Zatem mogą występować na rynku 1.5 TSI z dwoma lepkościami z wcześniejszych produkcji oraz 0W-20 z późniejszych.