Mariusz S pisze: ↑09 cze 2024, 14:19
T roc wersja style 1.5 tsi produkcja marzec 2024 roku - skrzynia dsg w trybie D również nie pokazuje numeru biegu. Mam jeszcze pytanie jak wygląda prawidłowa procedura parkowania t roca że skrzynią dsg na wzniesieniu ?
Jeżeli nie masz autoholda to robisz taką sekwencję:
hamulec "nożny" > hamulec "ręczny" > N > zwolnienie hamulca "nożnego" (żeby całe obciążenie "przeszło" na "ręczny" i potem zapadka nie była narażona na zbyt dużą siłę tnącą) > hamulec > P
Pamiętaj też, żeby po forsownej jeździe, turbinę chłodzić na P a nie na N.
Autohold to nie jest hamulec na pagurki tylko elektryczny
Ja ma cały czas włączony autohold
Mariusz S pisze: ↑09 cze 2024, 17:01
A z autoholdem cały czas włączonym jaka jest sekwencja przy parkowaniu na wzniesieniu?
Jedna ze szkół mówi, że z autoholdem nic nie kombinujesz i postępujesz jak na płaskim. Ja jednakże jestem zdania, że na dużej stromiźnie powinno się autohold wyłączyć i postępować jak powyżej opisywałem. Skłania mnie do tego następująca obserwacja: normalnie jest tak, że zatrzymujesz się naciskając nożny, puszczasz a autohold utrzymuje nadal ciśnienie w układzie hamulcowym i mimo puszczenia nożnego auto jest hamowane (nota bene, jak stoisz na autoholdzie długo chyba ok. 10 min to w pewnym momencie autohold puszcza i włącza się automatycznie postojowy), wciskasz nożny i przestawiasz lewarek na P i puszczasz nożny. Od tego momentu staczaniu auta przeciwstawia się tylko zapadka czy też trzpień w dsg i na nią działa cała siła zsuwająca auto. Wyłączasz zapłon autohold odpuszcza i dopiero wtedy zaciąga się automatycznie (z pewnym minimalnym opóźnieniem) hamulec postojowy (słychać charakterystyczny dźwięk). Mimo to zapadka w dsg pozostaje nadal obciążona bo nie następuje żaden, choćby minimalny ruch mechanizmu w stronę przeciwną, który zniósłby nacisk na zapadkę (czy trzpień w dsg). Z tego też powodu może wystąpić problem przy próbie przestawienia dźwigni na D, a nawet uszkodzenie trzpienia bo nie jest on przewidziany do przejmowania tak dużych sił.
W automatach bez autholda też tak robiłeś? Teoretycznie masz trochę racji, ale nie spotkałem się z takim działaniem nigdy.
Zakładam, że zaciągnięcie samodzielne ręcznego przed wrzuceniem P jest wystarczające, ale w sumie zajrzę co tam napisali w instrukcji.
Panowie, zatrzymujemy auto, nie puszczając nożnego hamulca zaciągamy ręczny, puszczamy nożny i wrzucamy P, w moim przypadku na przestrzeni lat przetestowane na 6 VW z DSG i zero problemów.
Autohold nie przeszkadza - zaciagnięcie ręczne ręcznego ((P) w górę) jest nadrzędne.
Formalnie instrukcja mówi - nożny, P, ręczny, ja też wolę wersję nożny, ręczny, P. Przy wzniesieniach sugerują tylko skręcenie kół w stronę krawężnika, ponadto jeśli hamulce z jakiegoś powodu są za słabe to ikona (P) zacznie mrugać.
Przed P na skrzyni na dużym spadzie terenu zaciągać ręczny , bo skrzynia może się zablokować na P
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod