1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Dziś wgrano nowe oprogramowanie jak na razie jest poprawa
1,5 TSI, manual DAD z czerwca 2019
1,5 TSI, manual DAD z czerwca 2019
1.5 TSI Premium,manual
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Dziś odebrałem swojego T-Roca 1.5 TSI z manualną skrzynią. Produkcja w 35 tygodniu tego roku (czyli końcówka sierpnia). Żadnych oznak kangurzej choroby. Przejechałem po mieście jakieś 40 km.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Kangur wystepował /występuje. Tylko podczas zimnego silnika na kilku pierwszych metrach. Dodatkowo by go wywołac trzeba specyficznie poslugiwac sie gazem. Myślę że w normalnych warunkach na zasadzie wsiadam i jadę praktycznie nie do osiągnięcia ( tak było u mnie). Inna sprawa że jak jest aktualizacja i nawet podczas produkcji byla wgrana jeszcze stara wersja to pewnie przed wydaniem dokonali aktualizacji.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
W ten sposób to można każdy samochód doprowadzić do "kangurowania" - wystarczy "specyficznie posługiwać się gazem"
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Źle to zrozumiałeśiggy pisze: ↑05 paź 2019, 11:34W ten sposób to można każdy samochód doprowadzić do "kangurowania" - wystarczy "specyficznie posługiwać się gazem"
Specyficznosc o której pisał paulr polega na lekkim dodawaniu gazu na pierwszym biegu. Auto nie ma prawa w takim momencie się dlawic lub kangurowac.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Dodajac gazu i przyspieszając "normalnie" kangur nie występuje. Występuje jak "toczymy" się z niewielką prędkością z bardzo słabo wciśniętym gazem. A że zazwyczaj mało kto rusza po to by rozpedzic sie do tych 10-15 km/h i utrzymywac taką prędkosc nazwałem to specyficzne poslugiwanie sie gazem.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Jak na razie jestem zadowolony jest poprawa i nie ma już tego szarpania na 1 i przy przejściu na 2
1.5 TSI Premium,manual
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Na początek witajcie. Czytam ten wątek z uwagą.
Najpierw wszyscy psy wieszali na VW za kangura, teraz albo jest lepiej i rozwiązano problem, albo go zamaskowano, albo wystąpiła wtórna znieczulica wśród posiadaczy, bagatelizujaca problem, bo skoro nie do końca się da z tym coś zrobić to trzeba się przyzwyczaić. Czy problem występuje, gdy wolniutko wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, bo ktoś nas lekko zastawił lub gdy wyjeżdżamy z garażu uważając na lusterka by ich o futryne drzwi nie urwać? Tak czy nie ? Bo te sytuacje sa typowe, stad występowanie kangura naraża nas na straty skoro auto skacze w nie kontrolowany sposób.
Kolega Paulr bagatelizuje go, bo kto niby wolno jedzie 10-15 km/h ? Niestety niekiedy trzeba.
Najpierw wszyscy psy wieszali na VW za kangura, teraz albo jest lepiej i rozwiązano problem, albo go zamaskowano, albo wystąpiła wtórna znieczulica wśród posiadaczy, bagatelizujaca problem, bo skoro nie do końca się da z tym coś zrobić to trzeba się przyzwyczaić. Czy problem występuje, gdy wolniutko wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, bo ktoś nas lekko zastawił lub gdy wyjeżdżamy z garażu uważając na lusterka by ich o futryne drzwi nie urwać? Tak czy nie ? Bo te sytuacje sa typowe, stad występowanie kangura naraża nas na straty skoro auto skacze w nie kontrolowany sposób.
Kolega Paulr bagatelizuje go, bo kto niby wolno jedzie 10-15 km/h ? Niestety niekiedy trzeba.
Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu
Jestem po aktualizacji. Co prawda Passat ale 1.5tsi DADA GPF Manual Produkcja gurdzień 2018. Nie mam TPI, bo serwisant odmówił podania...
Problemy przed aktualizacją:
1. Kangurzenie/szarpanie na 1 biegu. Głównie na zimnym silniku. Czasami na ciepłym również np. w korku
2. Nagły spadek obrotów przy ruszaniu, powodujący gaśnięcie samochodu
3. Od czasu do czasu brak reakcji na gaz na pierwszym i drugim biegu
Po przejechaniu 400km od aktualizacji jestem w stanie stwierdzić:
1. Wydaje się być rozwiązany. Kangura jakiego miałem, nie obserwuję po aktualizacji. Np. dziś przy -2 na zimnym, bez żadnych objawów.
2. Jest duuużo lepiej ale podczas powyższego dystansu zgasł mi 2 lub 3 razy (podobnie jak gasł przed aktualizacją). Nie wiem czy to jest to co miał Tiggy na myśli kilka postów wyżej?
3. Przyspiesza b. ładnie w warunkach, w których miałby problem przed aktualizacja np. pokonuję próg zwalniający na 2 i próbuję przyspieszyć z niskich obrotów
Generalnie jest dużo płynniej niż było - nawet żona zauważyła.. Reasumując - jestem umiarkowanie zadowolony.
Problemy przed aktualizacją:
1. Kangurzenie/szarpanie na 1 biegu. Głównie na zimnym silniku. Czasami na ciepłym również np. w korku
2. Nagły spadek obrotów przy ruszaniu, powodujący gaśnięcie samochodu
3. Od czasu do czasu brak reakcji na gaz na pierwszym i drugim biegu
Po przejechaniu 400km od aktualizacji jestem w stanie stwierdzić:
1. Wydaje się być rozwiązany. Kangura jakiego miałem, nie obserwuję po aktualizacji. Np. dziś przy -2 na zimnym, bez żadnych objawów.
2. Jest duuużo lepiej ale podczas powyższego dystansu zgasł mi 2 lub 3 razy (podobnie jak gasł przed aktualizacją). Nie wiem czy to jest to co miał Tiggy na myśli kilka postów wyżej?
3. Przyspiesza b. ładnie w warunkach, w których miałby problem przed aktualizacja np. pokonuję próg zwalniający na 2 i próbuję przyspieszyć z niskich obrotów
Generalnie jest dużo płynniej niż było - nawet żona zauważyła.. Reasumując - jestem umiarkowanie zadowolony.