Czy orientuje się ktoś czy pasek wielorowkowy i pompa wody podlegają eksploatacyjnej wymianie w 1.0 z manualem ?
Przy jakimś przebiegu czy latach użytkowania ?
Pytam, bo skoro pasek rozrządu jest teoretycznie niewymienialny w tym silniku, to chyba pompa wody też ?
pasek wielorowkowy i pompa wody
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Ależ pasek rozrządu JAK NAJBARDZIEJ jest wymienialny w tym silniku, a w raz z nim powinno się )aczkolwiek nie jest to konieczne) wymienić również pompę wody + napinacze + ewentualnie koła zębate.
Jak w każdym VAG-u .... wymiana po stu tysiącach kilometrów.
Oczywiście ... można wymienić TYLKO sam pasek, ale ... komplet, czyli napinacze + pompa, to nie jest jakiś duży wydatek, a warto wymienić nawet jeśli są w dobrym stanie, bo nigdy nie wiadomo kiedy pompa siądzie czy zaczną szumieć łożyska napinaczy.
Po prostu ... jak masz już wszystko rozebrane, to za jednym zamachem wymieniasz w/w części i masz spokój na kolejne sto tysięcy przebiegu.
Jak w każdym VAG-u .... wymiana po stu tysiącach kilometrów.
Oczywiście ... można wymienić TYLKO sam pasek, ale ... komplet, czyli napinacze + pompa, to nie jest jakiś duży wydatek, a warto wymienić nawet jeśli są w dobrym stanie, bo nigdy nie wiadomo kiedy pompa siądzie czy zaczną szumieć łożyska napinaczy.
Po prostu ... jak masz już wszystko rozebrane, to za jednym zamachem wymieniasz w/w części i masz spokój na kolejne sto tysięcy przebiegu.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
No właśnie - pasek rozrządu ...
Serwisuję swojego t-crossa regularnie raz w roku w ASO Koszalin Cichy - Zasada
Za każdym razem dopytuję o pasek rozrządu - za każdym razem słyszę, że w tym modelu producent nie przewiduje wymiany paska rozrządu ani osprzętu z nim związanego np. rolki.
A na pewno do przebiegu 240 tys. - wtedy kontrola.
Dla nie jest to również dziwne, ale ludzie z VW chyba wiedzą co mówią ?
Dla pewności po zakupie samochodu rozesłałem kilka maili do losowo wybranych ASO - odpowiedź ta sama.
Ale zostawmy rozrząd.
Chodzi mi o wymianę paska wielorowkowego i pompy - z pominięciem rozrządu.
Przy okazji - filtra paliwa też się nie wymienia okresowo
Serwisuję swojego t-crossa regularnie raz w roku w ASO Koszalin Cichy - Zasada
Za każdym razem dopytuję o pasek rozrządu - za każdym razem słyszę, że w tym modelu producent nie przewiduje wymiany paska rozrządu ani osprzętu z nim związanego np. rolki.
A na pewno do przebiegu 240 tys. - wtedy kontrola.
Dla nie jest to również dziwne, ale ludzie z VW chyba wiedzą co mówią ?
Dla pewności po zakupie samochodu rozesłałem kilka maili do losowo wybranych ASO - odpowiedź ta sama.
Ale zostawmy rozrząd.
Chodzi mi o wymianę paska wielorowkowego i pompy - z pominięciem rozrządu.
Przy okazji - filtra paliwa też się nie wymienia okresowo
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Nie jedna osoba tu Ci powie, że ekspertów w ASO to na palcach policzysz. Nic nie jest wieczne, każda część która aktywnie pracuje, zużywa się i prędzej czy później jest do wymiany/serwisu.
O porady pytaj niezależnego fachowca od VW, powie Ci co i przy jakim przebiegu sie wymienia, żeby auto długo służyło.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Moje pytanie skierowane było do kolegów, którzy mają auta z większymi przebiegami.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
- Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Potwierdzam, identyczną odpowiedź otrzymałem odnośnie Tiguana 2.0 TSI
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Zapewne jest to jak z olejem w skrzyni , VW nie zaleca , ale producent skrzyni juz jak najbardziej przy przebiegu 60-70 tys. Nieważne czy DSG czy manual. Ja w swoim manualu 6 b. wymieniłem w skrzyni i generalnie ilość ok , ale już kolor , konsystencja i zapach różni się od świeżego i to kolosalnie. Koszt oleju 180 zł (millers) wymiana 100 zł , oczywiście nie ASO.zurit pisze: ↑07 gru 2024, 20:48 Moje pytanie skierowane było do kolegów, którzy mają auta z większymi przebiegami.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
Pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym, więc jeśli pompa nie sprawia problemu , można sam pasek wymienić
Wracając do paska rozrządu , producent nie przewiduje wymiany , ale zapewne przy awarii bardzo chętnie zaleci naprawę u nich za miliony monet.
Ja osobiście o ile będę jeszcze właścicielem przy 100-120 tysiącach na pewno sprawdzę jego stan. Pzdr
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
No cóż, pozostają dwie drogi:
1. Postępujemy jak w starszych autach - wymiana podzespołów wg. dawniej ustalonych norm (rozrząd, paski klinowe, pompy itd.)
2. Wierzymy przedstawicielom producenta w osobach pracowników ASO (z małym upewnieniem się u ich przełożonych )
Na szczęście każdy ma wolny wybór.
Ja nie mam zamiaru profilaktycznie wymieniać ani rozrządu, pasków i pompy.
1. Postępujemy jak w starszych autach - wymiana podzespołów wg. dawniej ustalonych norm (rozrząd, paski klinowe, pompy itd.)
2. Wierzymy przedstawicielom producenta w osobach pracowników ASO (z małym upewnieniem się u ich przełożonych )
Na szczęście każdy ma wolny wybór.
Ja nie mam zamiaru profilaktycznie wymieniać ani rozrządu, pasków i pompy.