Skrzynia DSG DQ200

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
dominiss1990
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2024, 6:42

Skrzynia DSG DQ200

Post autor: dominiss1990 »

W T-Roc'u montowane są skrzynie DSG DQ200. Wiem, że w nich zalecana jest wymiana oleju co 60kkm.

Spotkaliście się z awariami lub usterkami w tych skrzyniach? Podobno nie są takie idealne i zdarzają się awarie przy nawet mniejszych przebiegach. Jakie macie doświadczenia z tymi skrzyniami?
marcin255
Posty: 550
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: marcin255 »

Skoro "podobno" to pewnie masz artykuły na prawo i lewo ...jak się sypią 😛
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod
Obrazek
dominiss1990
Posty: 14
Rejestracja: 08 maja 2024, 6:42

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: dominiss1990 »

Gdybym tak wierzył w niesprawdzone źródła to bym nie pytał :) Z takimi opiniami się spotkałem w ostatnich dniach, dlatego pytam tutaj - na forum użytkowników właśnie tych samochodów z tymi skrzyniami :)
marcin255
Posty: 550
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: marcin255 »

A te opinie ,że się sypią to wygłaszają ludzie co nie mają dsg i nimi nie jeżdżą ?
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod
Obrazek
virago95
Posty: 15
Rejestracja: 09 gru 2023, 13:22

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: virago95 »

Generalnie to zwykła skrzynia ze sterowaniem elektronicznym zmiany biegów . Posiada dwa sprzęgła dlatego tak szybko zmienia biegi. Problemem jest , że sprzęgła są suche i dużo mniej trwałe od mokrych pracujących w oleju ale dramatu niema . wymiana owych sprzęgieł od 3 do 5 tysięcy poza aso raz na jakiś czas a jaki to będzie czas zależy w głównej mierze od eksploatacji. Problemem jest też ze aso zalewa za mało oleju w skrzyni i mechatronice. Po zakupie dolać oleju i cieszyć się jazdą . Przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana sprzęgieł po 150 do 200 tysiącach info od speca DSG.
Wachacz
Posty: 544
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: Wachacz »

Jest tak jak napisał kolega to tz.sucha skrzynia nic nie jest wieczne wdzystko się z czasem psuje wysiada.Dbać wymieniać olej 1,7 L + 1 L mechatronika co 60 tys.wszystko będzie OK 150-200 tys/km obleci ! Większe zmartwienia bywają w manualu MQ281 !.
Gomul89
Posty: 77
Rejestracja: 23 cze 2023, 1:00

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: Gomul89 »

Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
Wachacz
Posty: 544
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: Wachacz »

Gomul89 pisze: 25 gru 2024, 22:34 Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
Na początku problem był w przepalających się stykach w mechatronice jak się okazało Niemcy zalewali olejem który wchodził w reakcję i przepalał sreowniki problem wyeliminowano z tym jest spokój.Oczywiście koszty naprawy DSG serwisu są niskie w porównaniu do drogich aut.
strzelec
Posty: 55
Rejestracja: 13 lis 2024, 19:17

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: strzelec »

Gomul89 pisze: 25 gru 2024, 22:34 Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
A usa VW wycofuje wszystkie DSG. Tam chcą hydrokinetyki.
Na swiecie kiedyś tam finalnie pozostaną tylko e-cvt oraz hydrokinetyki właśnie w dużych autach. DSG jest przyjemną skrzynią ale awaryjną w porównaniu z innymi. Co nie znaczy że sypie się na prawo i lewo. A urokiem DQ200 jest to że jest bardzo płynna przy zmianie biegów. Wynika to z uśłizgu sprzęgieł. Dlatego są mało żywotne jeżdżąc w korkach. Tylko kto dziś patrzy ze coś padnie po 100tyś skoro kupuje na góra 5 lat i przebieg jakieś 80 tyś. Niech martwi się kolejny właściciel. Najwyżej zmieni, trochę straci, jeździ dalej :)
T-Roc Life Plus 1.5 150KM manual
marchell
Posty: 70
Rejestracja: 21 lut 2024, 11:50

Re: Skrzynia DSG DQ200

Post autor: marchell »

ODPOWIEDZ