Czuję się poniekąd wywołany do odpowiedzi przez tutejszą lożę szyderców

Forum służy właśnie do wymiany wszelkiej maści opinii i chyba nie wszystkie elementy na które składają się nasze wrażenia wymagają "nakulania" tysięcy kilometrów danym samochodem? W postach najczęściej idzie wywnioskować o jakich doświadczeniach osoby wypowiadającej się mamy do czynienia.
Idąc dalej - większość dzisiejszych testów i recenzji samochodów - najczęściej opiera się kilkugodzinnych, kilkudniowych przygodach z danym samochodem. Ilu ludzi tyle opinii i samemu trzeba wyciągnąć jakąś średnią a najlepiej skonfrontować to z własnymi wymaganiami - właśnie w ciągu tych kilku godzin, które się ma na zapoznanie z pojazdem przed ewentualnym zakupem w salonie.
Uwierz mi, że czekając tyle czasu, zdążyłem się zapoznać z całą zawartością tego forum. Wiadomo, że zwykle częściej pisze się o złych rzeczach, niż o tym, że wszystko jest w porządku ale zacząłem się zastanawiać, czy nie zrezygnować i nie wybrać czegoś innego, czy nie znajdę czegoś lepszego dla siebie? Stąd też moje wypowiedzi w tym wątku - niejako osoby, która zadaje sobie właśnie takie pytanie.
Jak się decydowaliśmy to właśnie kwestie samopoczucia za kółkiem i wygody oraz tego jak się prowadzi miały duże znaczenie (oczywiście poza tym, czy się auto podoba).
Czy jest bezpieczne, czy jest bezawaryjne - tutaj już trzeba zasięgnąć różnych źródeł zewnętrznych, dających jakiś szerszy pogląd i wyciągnąć jakąś swoją średnią ważoną. Auta testowe najczęściej są już trochę "najeżdżone", wiadomo, że salon wyjątkowo dba o ich sprawność ale to do takich egzemplarzy potencjalny kupiec musi się odnosić. Nikt nie zakłada, że trafi na wadliwy egzemplarz albo, że będzie miał problemy z uzyskaniem swoich praw z tytułu gwarancji.
Kolejną sprawą jest wiarygodność informacji o których czytasz w Internetcie/słyszysz w życiu codziennym. Nawet przy dłuższym czasie eksploatacji też nie wiadomo jaka jest historia auta, jak było jeżdżone, czy było zadbane, czy nie było grzebane przez jakiegoś "chechłacza", itp itd...
O wartości wszelkich wiadomości na jakie się trafia to najlepiej niech każdy decyduje sam a komentarz o urzekaniu niewiele wnosi do tematu
Ufek pisze: ↑26 wrz 2021, 20:46
szyna pisze: ↑26 wrz 2021, 16:40
... skupiłem się na wygodzie podróżowania i właściwościach jezdnych, właśnie pod kątem porównania do TRoca.
Pewien jutuber testowacz, który jest jurorem motoryzacyjnym wyraził pogląd, że CX-30 jest głośna od podwozia i bardzo ubolewał z tego powodu. Zauważyłeś taki fakt ? Bo też uważam, że w kategorii elegancji wnętrza Mazda robi wrażenie.
Przypuszczam o którego pana chodzi, trochę przydługawe ma te filmy z CX-30 ale z ciekawości obejrzę
Sam nic takiego nie zaobserwowałem, właśnie mam wrażenie, że w ogóle w środku było bardzo cicho. Jeździłem trochę po drodze szybkiego ruchu, nie przekraczałem 120km/h, trochę po podmiejskich drogach lepszej jakości ale były też takie przeciętne - "łatane" 10 razy na metr kwadratowy drogi wiejskie - zawieszenie ładnie tłumiło nierówności bez jakiś dyskomfortu fonicznego, nic nie stukało, nie trzeszczało, sam silnik podczas jazdy też nie był słyszany. Powiedziałbym, że kulturalna ta CX30 bardzo

TRoc wydawał mi się głośniejszy (silnik, zawiecha) ale też w innych warunkach było jeżdżone - CX30 podmiejsko a TRoc w centrum - może stąd takie wrażenie? Oczywiście najlepiej przekonać się na własnej skórze bo każdy może mieć jednak zupełnie inną percepcję i standardy do których się odnosi.
Advance 1,5 TSI manual, RM2022, pakiet drogowy, komfort, design + siedzenia "komfort" + kamerka.
-=-
Zamówiony 30.03, tydzien produkcji 17, potwierdzony dopiero 28, produkowany od 30 do 43(!) tygodnia

47 u dealera, odbiór 8.12
