Uszkodzony system START/STOP
Re: Uszkodzony system START/STOP
W salonie vw podtrzymywane są akumulatory AGM aut wystawowych Start/Stop ładowarką CTEK MXS 5.0. Nie jest tania ale ma bardzo dobre recenzje. Prostownikami starego typu można zniszczyć zainstalowany
akumulator.
akumulator.
1.5 150KM FL Style DSG odebrany 03.03.2023
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Uszkodzony system START/STOP
A w jaki to sposób można zniszczyć akumulator i jakie prostowniki starego typu uważasz- transformatorowe ?
Aczkolwiek ten ctek ma bardzo dobre opinie.
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
- Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.
Re: Uszkodzony system START/STOP
Od 3/4 lat używam takiego prostownika, cena przyzwoita a i parametry OK.Marecki1976 pisze: ↑08 lut 2023, 16:16 A mógłbyś polecić coś dobrego z tych elektroników bo gdzie się nie wejdzie to takie buble chińskie że szok.
https://allegro.pl/oferta/volt-prostown ... gJFzPD_BwE
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Re: Uszkodzony system START/STOP
Nie będę się tu wymądrzał . Wrzuć hasło AGM do wuja google i na bank doczytasz róznic w budowie i sposobach ładowania AGM. CETEK ładuje bezMarecki1976 pisze: ↑08 lut 2023, 20:39A w jaki to sposób można zniszczyć akumulator i jakie prostowniki starego typu uważasz- transformatorowe ?
Aczkolwiek ten ctek ma bardzo dobre opinie.
obpinania klem a z typowym np transformatorowym nie wiem co się wydarzy nie odpinając klem.
1.5 150KM FL Style DSG odebrany 03.03.2023
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Uszkodzony system START/STOP
Faktycznie zapomniałem o naszej polskiej firmie Volt, a przecież mam ich UPSy.
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Uszkodzony system START/STOP
Najgorsze że te stare dobre niezniszczalne urządzenia mają iść powoli do lamusa, nie zdziwiłbym się jakby faktycznie trafo nie nadawało się do tych nowych sanochodów.
Muszę się rozejrzeć widać za czymś ektronicznym choć kojarzę kupiłem kiedyś jak na rynek wchodziły właśnie takie elektroniczne prostowniki ale z rozruchem i taki mały badziew odpalał suva bez aku ale to były chyba 3 odpalenia i po prostowniku.
Ten ctek fajny ale trochę drogi choć za 330 byłby do dokupienia, Volt 200zl a bosch ok 150zl , i kolejny temat do przemyślenia.
Czyli cetekiem pewnie można wymienić aku bez odłączenia go od pojazdu tylko prostownik na klemy i zamiana aku ?
Re: Uszkodzony system START/STOP
Dobra ładowarka wyposażona jest w zabezpieczenie przed przegrzaniem, przed zwarciem i przed odwrotnym podłączeniem zacisków oraz nie boi się ładowania bez odłączania klem od akumulatora.
Ładowarki mikroprocesorowe w procesie ładowania akumulatorów wykonują swoją pracę w kilku etapach :
1. Odsiarczanie – po wykryciu stanu zasiarczenia, akumulator traktowany jest impulsowym prądem z odpowiednio dopasowanym napięciem, aby usunąć siarczany z płyt ołowianych przywracając mu początkową pojemność (funkcja jest wywołana gdy jej wartość zmalała )
2. Analiza i miękki start – łagodny wzrost prądu ładowania (od wartości 15% maksymalnego) poprzedzony badaniem, czy akumulator gotowy jest do przyjęcia ładunku (przyczyną może być spadek napięcia na akumulatorze poniżej progu rozładowania - wówczas ładowarka "odmówi podjęcia pracy")
3. Ładowanie - ładowanie maksymalnym prądem o stałym natężeniu i napięciu o wartości regulowanej do osiągnięcia ~ 80% pojemności akumulatora.
4. Absorpcja – ładowanie prądem malejącym ze stałym napięciem, dopasowujący ładunek do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora.
5. Analiza - sprawdzenie, czy akumulator utrzymuje ładunek - test trwa 2 minuty (gdy poziom naładowania spada to akumulator jest zużyty i zasygnalizowana jest jego wymiana).
6. Utrzymywanie - podtrzymywanie napięcia akumulatora na maksymalnym poziomie poprzez dostarczanie ładunku stałonapięciowego, gdy monitorowane napięcie akumulatora spadnie do przedziału 95 - 100% dostarczany jest impuls utrzymania akumulatora w stanie całkowicie naładowanym.
czasem dodatkowo jest etap rekondycji - w trakcie dodatkowo wywołanej fazy regeneracji - napięcie ładowania wzrasta, by spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze, które przyczynia się do „wymieszania” kwasu przywracając mu wigor i energię.
P.S. Wiadomość dla kolegi Mareckiego: ładowarką Bosch można ładować akumulator bez demontażu klem!
Ładowarki mikroprocesorowe w procesie ładowania akumulatorów wykonują swoją pracę w kilku etapach :
1. Odsiarczanie – po wykryciu stanu zasiarczenia, akumulator traktowany jest impulsowym prądem z odpowiednio dopasowanym napięciem, aby usunąć siarczany z płyt ołowianych przywracając mu początkową pojemność (funkcja jest wywołana gdy jej wartość zmalała )
2. Analiza i miękki start – łagodny wzrost prądu ładowania (od wartości 15% maksymalnego) poprzedzony badaniem, czy akumulator gotowy jest do przyjęcia ładunku (przyczyną może być spadek napięcia na akumulatorze poniżej progu rozładowania - wówczas ładowarka "odmówi podjęcia pracy")
3. Ładowanie - ładowanie maksymalnym prądem o stałym natężeniu i napięciu o wartości regulowanej do osiągnięcia ~ 80% pojemności akumulatora.
4. Absorpcja – ładowanie prądem malejącym ze stałym napięciem, dopasowujący ładunek do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora.
5. Analiza - sprawdzenie, czy akumulator utrzymuje ładunek - test trwa 2 minuty (gdy poziom naładowania spada to akumulator jest zużyty i zasygnalizowana jest jego wymiana).
6. Utrzymywanie - podtrzymywanie napięcia akumulatora na maksymalnym poziomie poprzez dostarczanie ładunku stałonapięciowego, gdy monitorowane napięcie akumulatora spadnie do przedziału 95 - 100% dostarczany jest impuls utrzymania akumulatora w stanie całkowicie naładowanym.
czasem dodatkowo jest etap rekondycji - w trakcie dodatkowo wywołanej fazy regeneracji - napięcie ładowania wzrasta, by spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze, które przyczynia się do „wymieszania” kwasu przywracając mu wigor i energię.
P.S. Wiadomość dla kolegi Mareckiego: ładowarką Bosch można ładować akumulator bez demontażu klem!
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00
Re: Uszkodzony system START/STOP
Ctek mxs 5.0, ładowarka ogarnia bez problemu, używałem na kilku autach. Polecam
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Uszkodzony system START/STOP
Ok dziękuję a jeszcze nurtuje mnie pytanie w tych prostownikach np ładowanie akumulatorów do 110A a podtrzymanie do 160A.
Czyli jak mam akumulatory 120A to nie da rady go naładować np ctek 5A czyli musiałbym brać ctek 10A ?
T-Roc 1.5 《30.12.2022》