czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Dzień dobry.
Od dwóch lat posiadam t-roc 1.5 tsi act dsg, generalnie autko bardzo fajne, głównie używa żona, irytuje nas jednak problem który pojawia się jak chcemy się szybko włączyć do ruchu, przy mocniejszym naciśnięciu gazu koła tracą przyczepność (w zasadzie tak samo letnie jak i zimowe) nim auto się ogarnie traci się czas i z szybkim wskoczeniem do ruchu różnie bywa. Pytanie czy napęd na 4 koła zniweluje problem mimo mocniejszego silnika?? No chyba, że z autem coś nie tak i trzeba do serwisu, jak to wygląda u was z gwałtowniejszym ruszaniem z miejsca w zwykłym dsg i z 4x4?? Trochę chaotycznie ale chyba wiadomo o co chodzi:)
Od dwóch lat posiadam t-roc 1.5 tsi act dsg, generalnie autko bardzo fajne, głównie używa żona, irytuje nas jednak problem który pojawia się jak chcemy się szybko włączyć do ruchu, przy mocniejszym naciśnięciu gazu koła tracą przyczepność (w zasadzie tak samo letnie jak i zimowe) nim auto się ogarnie traci się czas i z szybkim wskoczeniem do ruchu różnie bywa. Pytanie czy napęd na 4 koła zniweluje problem mimo mocniejszego silnika?? No chyba, że z autem coś nie tak i trzeba do serwisu, jak to wygląda u was z gwałtowniejszym ruszaniem z miejsca w zwykłym dsg i z 4x4?? Trochę chaotycznie ale chyba wiadomo o co chodzi:)
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Nie ma co porównywać napędu 4x4 do ośki, chociaż ciekawe jak ty ruszasz że traci przyczepność, może kontrola trakcji ci nie działa ?
T-Roc 2.0 TSI 4Motion, R-line, Sport, DSG mod.
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Nie wypowiam się na temat dsg ale w manualu bardzo łatwo zerwać przyczepność przy ruszaniu i przy zmianie na II bieg.
W przypadku manuala to przy szybkim ruszaniu wystarczy w momencie gdy koła zaczynają tracić przyczepność przytrzymać na sprzęgle dosłownie na ułamek sekundy i dalej już bez problemu pojedzie.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Jak masz AWD to na suchym nie da się zerwać przyczepności. Ale może masz poprostu kiepskie opony?
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Opony mam fabryczne letnie, zimowe michelina alpine więc chyba dramatu nie ma. Pytanie jak działa 4x4 w t-roc, cały czas 4 koła ciągną czy tył jest dołączany w zależności od sytuacji??
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
to drugie,4motion- mam i polecam
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
To klasyczny haldex 5 generacji. W momencie uślizgu przednich kół rozpoczyna się napędzanie tylnych, z możliwością podania dość dużego momentu nawet na pojedyncze koło.
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Dzięki za podpowiedzi, chyba pomyślę o 4x4, dobre to forum ludzie pomocni i mili
:):)
Wesołych dla wszystkich i zdrówka dla wszystkich![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wesołych dla wszystkich i zdrówka dla wszystkich
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
"Poza Amarokiem oraz Touaregiem napęd 4Motion w Volkswagenach jest realizowany przez sprzęgło Haldex V generacji. Wbrew powszechnej opinii nie jest to napęd, w którym tylna oś jest dołączana, a stały. Już w Haldexie IV generacji tylna oś zawsze otrzymywała 4 proc. mocy napędowej. W V generacji na tył trafia jej nieustannie aż 10 proc. Dzięki temu w przypadku 4Motion nie ma sytuacji, w której dochodziłoby do uślizgu przedniej osi i dopiero w jego skutku dołączana byłaby oś tylna, jak bywa to w innych rozwiązaniach tego typu." Koniec cytatu.
Re: czy ma sens 1.5 tsi act dsg na 2.0 4motion?
Małe sprostowanie, nie wiem jak przed, ale po faceliftingu t-roc ma haldex 6 generacji.