Wiesz co to sarkazm? Myślisz, że jesteś jedynym co to mają instrukcję i potrafią sylabizować? Zauważ, że nie wypowiadałem się na temat wartości energetycznej paliwa bo tej akurat organoleptycznie zbadać nie mogę ale mogę zatankować 98 lub 100, posadzić cztery litery na fotelu kierowcy, kawałek się przejechać i stwierdzić obiektywnie, że silnik pracuje z większą "kulturą" niż przy 95. Jeżeli ty masz tak rozległą wiedzę na temat paliw, zaczerpniętą np. z instrukcji T-Roc'a, to napisz protest do producentów paliw, żeby nie nie naciągali kierowców bo 98 oktanów to ściema i miejska legenda.marchell pisze: ↑12 kwie 2025, 7:28Nie być taki pistoleta a jak masz większą wiedzę od konstruktorów samochodowych to może zatrudnij się w Wolksburgu a nie marnujesz się na forumSpinner pisze: ↑11 kwie 2025, 11:54marchell pisze: ↑11 kwie 2025, 10:37 Odmiany benzyny
Tabliczka informacyjna umieszczona po wewnętrznej stronie pokrywy wlewu paliwa informuje o rodzaju paliwa, jakie należy zatankować.
Odmiany benzyny różnią się badawczą liczbą oktanową (LO). Pojazd można również zatankować benzyną o wyższej liczbie oktanowej LO niż wymagana przez silnik. Nie przynosi to jednak żadnych korzyści w odniesieniu do zużycia paliwa albo mocy silnika.
Opis z instrukcji obsługi
Tabliczkę zdrapać, instrukcję powiesić w kiblu!
98 do 1,5 tsi
Re: 98 do 1,5 tsi
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: 98 do 1,5 tsi
Nie chodzi o to jakie paliwi tankujesz chcesz to tankuj pb 100 twoja sprawa , tylko takich specjalistów jak ty od zdrapania tabliczki są w Polsce pełne stadiony i mędrców co wszystko wiedzą lepiejSpinner pisze: ↑12 kwie 2025, 9:13Wiesz co to sarkazm? Myślisz, że jesteś jedynym co to mają instrukcję i potrafią sylabizować? Zauważ, że nie wypowiadałem się na temat wartości energetycznej paliwa bo tej akurat organoleptycznie zbadać nie mogę ale mogę zatankować 98 lub 100, posadzić cztery litery na fotelu kierowcy, kawałek się przejechać i stwierdzić obiektywnie, że silnik pracuje z większą "kulturą" niż przy 95. Jeżeli ty masz tak rozległą wiedzę na temat paliw, zaczerpniętą np. z instrukcji T-Roc'a, to napisz protest do producentów paliw, żeby nie nie naciągali kierowców bo 98 oktanów to ściema i miejska legenda.
Re: 98 do 1,5 tsi
Zasmuciłeś mnie twierdząc, że są "pełne stadiony". Ja myślałem, że jestem jedyny.marchell pisze: ↑12 kwie 2025, 9:40Nie chodzi o to jakie paliwi tankujesz chcesz to tankuj pb 100 twoja sprawa , tylko takich specjalistów jak ty od zdrapania tabliczki są w Polsce pełne stadiony i mędrców co wszystko wiedzą lepiejSpinner pisze: ↑12 kwie 2025, 9:13Wiesz co to sarkazm? Myślisz, że jesteś jedynym co to mają instrukcję i potrafią sylabizować? Zauważ, że nie wypowiadałem się na temat wartości energetycznej paliwa bo tej akurat organoleptycznie zbadać nie mogę ale mogę zatankować 98 lub 100, posadzić cztery litery na fotelu kierowcy, kawałek się przejechać i stwierdzić obiektywnie, że silnik pracuje z większą "kulturą" niż przy 95. Jeżeli ty masz tak rozległą wiedzę na temat paliw, zaczerpniętą np. z instrukcji T-Roc'a, to napisz protest do producentów paliw, żeby nie nie naciągali kierowców bo 98 oktanów to ściema i miejska legenda.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: 98 do 1,5 tsi
Na swojej stacji dziś tankowałem 95 po 5.52.
98 jest po 6,50.
Przy takiej różnicy to tylko lać 95.
Ja jestem umiarkowanym zwolennikiem dodatków do paliw.
Od wielu lat robię co drugą wymianę płukankę oleju.
Czyszczę kolektor.
Ostatnio w busie po 250 tys km dałem do sprawdzenia i regeneracji wtryskiwacze Delphi .
Mechanik nie chciał ich regenerować , parametry bardzo dobre były.
Może rzecz jest w tym,że 98 ma na 100 procent parametry 95.
Bo ta czasami ma ,czasami nie
98 jest po 6,50.
Przy takiej różnicy to tylko lać 95.
Ja jestem umiarkowanym zwolennikiem dodatków do paliw.
Od wielu lat robię co drugą wymianę płukankę oleju.
Czyszczę kolektor.
Ostatnio w busie po 250 tys km dałem do sprawdzenia i regeneracji wtryskiwacze Delphi .
Mechanik nie chciał ich regenerować , parametry bardzo dobre były.
Może rzecz jest w tym,że 98 ma na 100 procent parametry 95.
Bo ta czasami ma ,czasami nie
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
5,8 wiosna
Re: 98 do 1,5 tsi
Odnośnie paliwa, dodam także od siebie dwa słowa.
Jeżdżę zawsze na 98 i nie mam problemów, czuję, że silnik lepiej pracuje, równo i cicho. Czasami dolewam na Shellu 99 i też wszystko OK, oczywiście są to tylko moje subiektywne odczucia. Dodam, iz w Europie leje tylko 100, bo taka jest na bardo wielu stacjach i to mi pasuje. Mówi się o lepszej mocy na takich paliwach, że to bajki, jednakże moim zdaniem ja to czuję. Oczywiście pomijam cenę i spalanie.
Dodam, iż silniki naszych aut są przystosowane do tych paliw i to, że mówi się o 95, to ewidentnie jest informacja min 95.
Dlatego pisanie o zastosowaniu tylko 95 jest bzdurą.
Jeżdżę zawsze na 98 i nie mam problemów, czuję, że silnik lepiej pracuje, równo i cicho. Czasami dolewam na Shellu 99 i też wszystko OK, oczywiście są to tylko moje subiektywne odczucia. Dodam, iz w Europie leje tylko 100, bo taka jest na bardo wielu stacjach i to mi pasuje. Mówi się o lepszej mocy na takich paliwach, że to bajki, jednakże moim zdaniem ja to czuję. Oczywiście pomijam cenę i spalanie.
Dodam, iż silniki naszych aut są przystosowane do tych paliw i to, że mówi się o 95, to ewidentnie jest informacja min 95.
Dlatego pisanie o zastosowaniu tylko 95 jest bzdurą.
Re: 98 do 1,5 tsi
Na Shell'u masz przecież wszędzie dostępne 100-oktanowe paliwo. Informacja ze strony Shell'a: "Nasze wyjątkowe paliwo Shell V-Power 100 posiada co najmniej 100 oktanów, co pomaga zwiększać moc i wydajność silnika, dzięki bardziej kontrolowanemu procesowi spalania. W pojazdach, w których możliwa jest regulacja momentu zapłonu, tak wysoka liczba oktanowa paliwa pozwala efektywniej wykorzystać energię ze spalania paliwa, a dzięki temu pełniej wykorzystać moc i wydajność silnika", koniec cytatu. No, ale niektórzy forumowicze uważają, że wyższa liczba oktanów paliwa nie ma wpływu na pracę silnika bo tak mają napisane na naklejce.and pisze: ↑13 kwie 2025, 17:04 Odnośnie paliwa, dodam także od siebie dwa słowa.
Jeżdżę zawsze na 98 i nie mam problemów, czuję, że silnik lepiej pracuje, równo i cicho. Czasami dolewam na Shellu 99 i też wszystko OK, oczywiście są to tylko moje subiektywne odczucia. Dodam, iz w Europie leje tylko 100, bo taka jest na bardo wielu stacjach i to mi pasuje. Mówi się o lepszej mocy na takich paliwach, że to bajki, jednakże moim zdaniem ja to czuję. Oczywiście pomijam cenę i spalanie.
Dodam, iż silniki naszych aut są przystosowane do tych paliw i to, że mówi się o 95, to ewidentnie jest informacja min 95.
Dlatego pisanie o zastosowaniu tylko 95 jest bzdurą.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: 98 do 1,5 tsi
1. Gratuluję dobrego samopoczucia z powodu tankowania paliw 98 lub 100. Przynajmniej pod pompą możesz czuć się jakbyś używał lamborghini lub ferrari, a nie 1.5 tsi.and pisze: ↑13 kwie 2025, 17:04 Odnośnie paliwa, dodam także od siebie dwa słowa.
Jeżdżę zawsze na 98 i nie mam problemów, czuję, że silnik lepiej pracuje, równo i cicho. Czasami dolewam na Shellu 99 i też wszystko OK, oczywiście są to tylko moje subiektywne odczucia. Dodam, iz w Europie leje tylko 100, bo taka jest na bardo wielu stacjach i to mi pasuje. Mówi się o lepszej mocy na takich paliwach, że to bajki, jednakże moim zdaniem ja to czuję. Oczywiście pomijam cenę i spalanie.
Dodam, iż silniki naszych aut są przystosowane do tych paliw i to, że mówi się o 95, to ewidentnie jest informacja min 95.
Dlatego pisanie o zastosowaniu tylko 95 jest bzdurą.
2. Jeśli masz 1.5 tsi (taki jest tytuł wątku), to tankowanie paliwa 98 / 100 daje efekty głównie w postaci drenowania kieszeni i dowartościowania kierowcy. Lanie paliwa o liczbie oktanowej wyższej niż wymagania konstrukcyjne silnika nie zwiększa jego mocy, tak to nie działa. Twoje odczucia, że jest inaczej, to zapewne właśnie efekt dowartościowania.
3. W moim 1.5 tsi używam Pb 95 premium i tak jak Ty też czuję bezproblemową, równą i cichą pracę silnika. Dodam, że taka praca zależy od wielu czynników, a nie tylko od używanego paliwa.
4. Na Shellu (w PL) nie mogłeś tankować 99 jak piszesz, bo Shell takiego paliwa nie oferuje.
5. Też uważam, że do silnika 1.5 tsi można wlać 98 / 100, tylko po co?
6. Nie zauważyłem, by ktoś poza Tobą pisał, że do 1.5 tsi można lać tylko 95. Nawet w kontekście bzdury.
VW T-ROC 2022, 1.5 DPCA, DSG, 18", pełna konfiguracja
Re: 98 do 1,5 tsi
Dobra rada: Zatankować chociaż raz benzynę 98/100 oktan, przejechać się i przestać wypisywać brednie, że nie ma różnicy. Zwłaszcza dla silnika 1.5, jakby tu pojemność miała jakieś znaczenie.
2.0 tsi, dsg, 4motion
Re: 98 do 1,5 tsi
Dobra rada: Wrócić do szkoły, najlepiej wyższej technicznej, bo nawet jak byłeś, to już zapomniałeś. A co do bredni, to chyba nie wiesz, co to słowo znaczy.
VW T-ROC 2022, 1.5 DPCA, DSG, 18", pełna konfiguracja
Re: 98 do 1,5 tsi
Trok, ale się zaparłeś
A spróbowałeś kiedyś 98 ?
Ja mam co prawda t-crossa z 1.0/95 km, ale od momentu wejścia na rynek 95 BIO leję orlen vervę 98 i różnica na plus jest bardzo duża.
Żaden tam przyrost mocy, ale tzw. kultura pracy (elastyczność, równość pracy, głośność silnika itp.) wyraźnie lepsza.
Podobnie było z moim poprzednim samochodem, tyle, że tam różnica na plus jeszcze większa.
A spróbowałeś kiedyś 98 ?
Ja mam co prawda t-crossa z 1.0/95 km, ale od momentu wejścia na rynek 95 BIO leję orlen vervę 98 i różnica na plus jest bardzo duża.
Żaden tam przyrost mocy, ale tzw. kultura pracy (elastyczność, równość pracy, głośność silnika itp.) wyraźnie lepsza.
Podobnie było z moim poprzednim samochodem, tyle, że tam różnica na plus jeszcze większa.