Skrzynia DSG
Re: Skrzynia DSG
Znów u mne szarpie delikatnie przy ruszaniu z wyłączonego silnika start-stopem. Nie wiem czy to problem ze skrzynią czy z Auto Hold (jak gdyby za późno puszczał). Gdy silnik pracuje tego problemu nie ma. Przy hamowaniu do 0 też lekko potrafi wgnieść w fotel.
Jeżeli chodzi o zmienianie biegów to tak jak mówicie. Trzeba sie po prostu nauczyć, jak chcesz mocno przyspieszyć to pedał należy wcisnąć i potem lekko odpuszczać żeby do tych 4k obrotów nie doszedł.
Jeżeli chodzi o zmienianie biegów to tak jak mówicie. Trzeba sie po prostu nauczyć, jak chcesz mocno przyspieszyć to pedał należy wcisnąć i potem lekko odpuszczać żeby do tych 4k obrotów nie doszedł.
T-Roc Premium 2.0 TDI DSG 4motion Black Oak
Dach panoramiczny, DCC, Kamera cofania, Instalacja telefoniczna, Elektryczna pokrywa bagażnika
Pakiety: Drogowy, Komfort, Zimowy
Zamówienie: 05.04.2018
Odbiór: 25.01.2019 (zmiana z 1.5 TSI na 2.0 TDI)
Dach panoramiczny, DCC, Kamera cofania, Instalacja telefoniczna, Elektryczna pokrywa bagażnika
Pakiety: Drogowy, Komfort, Zimowy
Zamówienie: 05.04.2018
Odbiór: 25.01.2019 (zmiana z 1.5 TSI na 2.0 TDI)
Re: Skrzynia DSG
["nieraz szarpnie" - padaka]-ale koment )) typu - ["nieraz mi nie stanie" - impotent] )))
T-Roc 1.5 TSI 150KM DSG
Zamowiony: 12.18
Odbior: ?
Produkcja: 27 tydz. 21 tydz. 15 tydz.
Zamowiony: 12.18
Odbior: ?
Produkcja: 27 tydz. 21 tydz. 15 tydz.
Re: Skrzynia DSG
Tak zapytam na przyszłość. Czy w 1.5 DSG skrzyni biegów wymienia się olej ? Gdzieś czytałem że skrzynia to model DQ200 -która jest tzw."sucha" i tam się nie wymienia ? No i czytałem że jeżeli to dq200 to z chipowaniem słabo max dla niej 250Nm( więc więcej nie zalecają).
Re: Skrzynia DSG
Po rozmowach z różnymi ludzmi na temat tej skrzyni wniosek był jeden- nie chipowac auta z ta skrzynia bo padnie wcześniej...
Re: Skrzynia DSG
Ja jeżdżę od marca DSG z TSI 2.0 i wydaje mi się, że większość narzekań na szarpanie wynika z tego, że przyzwyczailiśmy się do niezauważalnych zmian na wyższych biegach przy spokojnej jeździe. Nikt mnie nie przekona, że przy manualnej skrzyni i dynamicznym przyspieszaniu zmiana biegu będzie niezauważalna. To jest normalne zjawisko.
Spróbujcie włączyć asystenta jazdy w korkach i zobaczcie jak przy spokojnym przyspieszaniu samochód sam zmienia biegi, również przy tych niższych. Nic czuć i nie słychać.
Inna sprawa to charakterystyka pracy tej skrzyni. Mamy dwie skrajności: tryb zwykły, który na sile utrzymuje zbyt niskie obroty i tryb sport, który daje lepsze odczucia i szybsza reakcje na gaz, ale zbyt przeciąga zmianę biegu, by można go było używać na codzień. Wydaje mi się, ze jest to jednak celowy zabieg VAG, aby w danych technicznych pokazać niskie zużycie. Mnie brakuje jednak trybu pośredniego albo innej charakterystyki trybu Normal, choć można z tym wszystkim żyć i używać bardziej świadomie tych ustawień. Łopatki przy kierownicy tez dają radę, jak chce się na krótko poprawić reakcje auta na gaz.
Niemniej jednak tryb S + 2.0 TSI daje dużo frajdy z jazdy. Spalanie w takim układzie tez może nie jest jakieś kosmiczne. To chyba bardziej efekt psychologiczny po dłuższej jeździe skłania kierowcę do powrotu do trybu normalnego
Spróbujcie włączyć asystenta jazdy w korkach i zobaczcie jak przy spokojnym przyspieszaniu samochód sam zmienia biegi, również przy tych niższych. Nic czuć i nie słychać.
Inna sprawa to charakterystyka pracy tej skrzyni. Mamy dwie skrajności: tryb zwykły, który na sile utrzymuje zbyt niskie obroty i tryb sport, który daje lepsze odczucia i szybsza reakcje na gaz, ale zbyt przeciąga zmianę biegu, by można go było używać na codzień. Wydaje mi się, ze jest to jednak celowy zabieg VAG, aby w danych technicznych pokazać niskie zużycie. Mnie brakuje jednak trybu pośredniego albo innej charakterystyki trybu Normal, choć można z tym wszystkim żyć i używać bardziej świadomie tych ustawień. Łopatki przy kierownicy tez dają radę, jak chce się na krótko poprawić reakcje auta na gaz.
Niemniej jednak tryb S + 2.0 TSI daje dużo frajdy z jazdy. Spalanie w takim układzie tez może nie jest jakieś kosmiczne. To chyba bardziej efekt psychologiczny po dłuższej jeździe skłania kierowcę do powrotu do trybu normalnego
2.0 TSI Permium
DSG eksploatacja
Witam,
jako początkujący użytkownik dsg miałbym dwa, trywialne dla większości, pytania:
1. Czy przy parkowaniu wykonujecie sekwencję: hamulec > hamulec "ręczny" > N > zwolnienie hamulca (żeby całe obciążenie "przeszło" na "ręczny" i potem zapadka nie była narażona nawet na zbyt dużą siłę tnącą) > hamulec > P?
2. Jak, po forsownej jeździe, chłodzicie turbinę? Na "N" czy na "P"? Czy nie ma to znaczenia bo silnik włączony i na "N" skrzynia też dostaje swoje smarowanie.
Dzięki za podpowiedzi.
jako początkujący użytkownik dsg miałbym dwa, trywialne dla większości, pytania:
1. Czy przy parkowaniu wykonujecie sekwencję: hamulec > hamulec "ręczny" > N > zwolnienie hamulca (żeby całe obciążenie "przeszło" na "ręczny" i potem zapadka nie była narażona nawet na zbyt dużą siłę tnącą) > hamulec > P?
2. Jak, po forsownej jeździe, chłodzicie turbinę? Na "N" czy na "P"? Czy nie ma to znaczenia bo silnik włączony i na "N" skrzynia też dostaje swoje smarowanie.
Dzięki za podpowiedzi.
Re: Skrzynia DSG
Witam rowniez jako początkujący użytkownik automatu jakbyście mieli jakieś rady odnoście użytkowania i dbania o automat to byłbym wdzięczny automatem już jeździłem ale jeśli są jakieś "pro-tipy" to chciałbym je poznać
Re: Skrzynia DSG
Spinner
1. Żadnych specjalnych sztuczek. Masz Auto Hold, więc ja od wieków, a to już kolejne auto z DSG i Auto Hold robię tak.
- zatrzymuję auto.
- dźwignia na P
- puszczam hamulec - załącza się Auto Hold
- czekam chwilę, lub dłuższą chwilę w zależność jak jazda była przed zatrzymaniem
- wyłączam silnik - automatycznie z Auto Hold auto zapina ręczny
2. Zawsze na P. Jak zatrzymuję się od razu po zjeździe z autostrady to silnik pracuje na P i wolnych obrotach minimum ok. 5 minut. Jak jadę z kimś i przerwa jest tylko na "potrzebę" i ma kto zostać w samochodzie to nie wyłączam silnika.
Dawid.
Tak jak każdym autem z manualem trzeba się zaprzyjaźnić i wspólnie się siebie nauczyć tak i z automatem.
Trzeba wyczuć i poznać się nawzajem.
DSG nie lubi "butowania" i mało logicznych działań z pedałem gazu i hamulca .
DSG działa logicznie - jak przyspieszasz i jedziesz na 4 to ma już na drugim sprzęgle zapięty 5 bieg. Jak w tym momencie naciśniesz gwałtownie hamulec i za chwilę gwałtownie gaz do dechy i później ponownie hamulec, to przez chwilę skrzynia dostanie kręćka, zawyje silnik i po chwili wróci do normy. Regularne takie działania wykończą skrzynię przed pierwszą wymianą oleju w niej :-)
Ty decydujesz o sposobie pracy skrzyni operując pedałem gazu i sposobem jazdy.
Podstawowe ABC jak we wszystkich automatach.
Na światłach i krótkich postojach nie przełączać z D na N.
Podczas jazdy nie przełączać na N
Zmieniać D N R P tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie - nigdy na toczącym się.
Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju co 60.000 km.
Nie ruszać z piskiem opon przy użyciu gazu i hamulca
Wtedy skrzynia odwdzięczy się bezawawryjną jazdą
1. Żadnych specjalnych sztuczek. Masz Auto Hold, więc ja od wieków, a to już kolejne auto z DSG i Auto Hold robię tak.
- zatrzymuję auto.
- dźwignia na P
- puszczam hamulec - załącza się Auto Hold
- czekam chwilę, lub dłuższą chwilę w zależność jak jazda była przed zatrzymaniem
- wyłączam silnik - automatycznie z Auto Hold auto zapina ręczny
2. Zawsze na P. Jak zatrzymuję się od razu po zjeździe z autostrady to silnik pracuje na P i wolnych obrotach minimum ok. 5 minut. Jak jadę z kimś i przerwa jest tylko na "potrzebę" i ma kto zostać w samochodzie to nie wyłączam silnika.
Dawid.
Tak jak każdym autem z manualem trzeba się zaprzyjaźnić i wspólnie się siebie nauczyć tak i z automatem.
Trzeba wyczuć i poznać się nawzajem.
DSG nie lubi "butowania" i mało logicznych działań z pedałem gazu i hamulca .
DSG działa logicznie - jak przyspieszasz i jedziesz na 4 to ma już na drugim sprzęgle zapięty 5 bieg. Jak w tym momencie naciśniesz gwałtownie hamulec i za chwilę gwałtownie gaz do dechy i później ponownie hamulec, to przez chwilę skrzynia dostanie kręćka, zawyje silnik i po chwili wróci do normy. Regularne takie działania wykończą skrzynię przed pierwszą wymianą oleju w niej :-)
Ty decydujesz o sposobie pracy skrzyni operując pedałem gazu i sposobem jazdy.
Podstawowe ABC jak we wszystkich automatach.
Na światłach i krótkich postojach nie przełączać z D na N.
Podczas jazdy nie przełączać na N
Zmieniać D N R P tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie - nigdy na toczącym się.
Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju co 60.000 km.
Nie ruszać z piskiem opon przy użyciu gazu i hamulca
Wtedy skrzynia odwdzięczy się bezawawryjną jazdą
Zam 12.10.2018 - Odbiór 12.07.2019
1.5 TSI DADA DSG Premium/17"/Pakiet Komfort/Drogowy/Sport/Siedzenia komfort/Podgrzewana Tiptronic/Park Assist/Rear Assist/El Bagaznik/Keyless Full/Phone Comfort/Beats.
1.5 TSI DADA DSG Premium/17"/Pakiet Komfort/Drogowy/Sport/Siedzenia komfort/Podgrzewana Tiptronic/Park Assist/Rear Assist/El Bagaznik/Keyless Full/Phone Comfort/Beats.
Re: Skrzynia DSG
Dziękuję!MarioMc pisze: ↑18 paź 2020, 12:16 Spinner
1. Żadnych specjalnych sztuczek. Masz Auto Hold, więc ja od wieków, a to już kolejne auto z DSG i Auto Hold robię tak.
- zatrzymuję auto.
- dźwignia na P
- puszczam hamulec - załącza się Auto Hold
- czekam chwilę, lub dłuższą chwilę w zależność jak jazda była przed zatrzymaniem
- wyłączam silnik - automatycznie z Auto Hold auto zapina ręczny
2. Zawsze na P. Jak zatrzymuję się od razu po zjeździe z autostrady to silnik pracuje na P i wolnych obrotach minimum ok. 5 minut. Jak jadę z kimś i przerwa jest tylko na "potrzebę" i ma kto zostać w samochodzie to nie wyłączam silnika.
Dawid.
Tak jak każdym autem z manualem trzeba się zaprzyjaźnić i wspólnie się siebie nauczyć tak i z automatem.
Trzeba wyczuć i poznać się nawzajem.
DSG nie lubi "butowania" i mało logicznych działań z pedałem gazu i hamulca .
DSG działa logicznie - jak przyspieszasz i jedziesz na 4 to ma już na drugim sprzęgle zapięty 5 bieg. Jak w tym momencie naciśniesz gwałtownie hamulec i za chwilę gwałtownie gaz do dechy i później ponownie hamulec, to przez chwilę skrzynia dostanie kręćka, zawyje silnik i po chwili wróci do normy. Regularne takie działania wykończą skrzynię przed pierwszą wymianą oleju w niej :-)
Ty decydujesz o sposobie pracy skrzyni operując pedałem gazu i sposobem jazdy.
Podstawowe ABC jak we wszystkich automatach.
Na światłach i krótkich postojach nie przełączać z D na N.
Podczas jazdy nie przełączać na N
Zmieniać D N R P tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie - nigdy na toczącym się.
Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju co 60.000 km.
Nie ruszać z piskiem opon przy użyciu gazu i hamulca
Wtedy skrzynia odwdzięczy się bezawawryjną jazdą
Re: Skrzynia DSG
Dzięki za praktyczną wiedzę