Zużycie oleju silnikowego
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2021, 22:08
Re: Zużycie oleju silnikowego
Ja dostałem taką sama informację jak pisał Wachacz. Auto wyprodukowane w 2020 ale rok modelowy 2021 zalewane są olejem 0W-20 i chyba głównie chodzi tu o zastosowanie w tym silniku filtra GPF
Re: Zużycie oleju silnikowego
dokładnie pytanie do ASO po VIN
W moim (2019+GPF) można wg normy 508 (0w20) i 504 (0w30/5w30) (info z ASO po VIN oraz info z instrukcji)
W moim (2019+GPF) można wg normy 508 (0w20) i 504 (0w30/5w30) (info z ASO po VIN oraz info z instrukcji)
Re: Zużycie oleju silnikowego
Ja wyraźnie napisałem od roku modelowego 2021 obowiązuje zarządzenie VW ma być zalewany tylko taki olej jakim auto było fabrycznie zalane czyli jak było 0w20 to ma być wymieniony na 0w20 norma 508,00 i od 2021r t roc 1,5 tsi jest zalewany takim olejem,chyba wszystko jasne a czy ASO zgadza się na inny olej jak chce właściciel auta to już ich "problem"i podejście do zaleceń.
Re: Zużycie oleju silnikowego
A ja odebrałem maj 2021 i ASO powiedziało, że fabrycznie zalany 0w30 i co? Sami chyba nie wiedzą co w fabryce leją.
I zostanę przy tym, Ow20 to totalna woda podobno. 0w20 jest po to tylko, żeby spęłnić rygorystyczne wymogi europejskie dot. spalin. A skoro jest rzadki bardzo to i częściej trzeba dolać i chyba smarowanie delikatnie gorsze.
Do tej pory żadnych ubytów.
I zostanę przy tym, Ow20 to totalna woda podobno. 0w20 jest po to tylko, żeby spęłnić rygorystyczne wymogi europejskie dot. spalin. A skoro jest rzadki bardzo to i częściej trzeba dolać i chyba smarowanie delikatnie gorsze.
Do tej pory żadnych ubytów.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Zużycie oleju silnikowego
Ja też odebrałem w maju 1,5 tsi prod.Portugalia zalany 0w20 taki wymieniony po 5 tys/km.Sprawdzałem w 3 ASO po VIN-e tak z ciekawości i dla pewności po tym co "wypisują" na forum nawet w niemieckim ASO VW wszyscy potwierdzili i podali olej 0w20 /508.00. od 2021r.Sprawdz tak jak ja w kilku ASO po VIN-e i zobaczysz co usłyszysz ? tak dla swojego świętego spokoju-powodzenia daj znać co usłyszałeś,myślę że w ASO jak piszesz sami nie wiedzą co jest fabrycznie zalane,nawet pewnie nie chce im się sprawdzić,pewnie 0w30,5w30 też nic się nie stanie ?.
Re: Zużycie oleju silnikowego
Moi drodzy, nie demonizujmy problemu oleju. Po okresie gwarancji lejemy to co sobie wymyślimy. Byle regularnie i często.
Teoria w okresie gwarancji jest taka:
Od 2018 najczęściej stosowanym olejem w europejskich fabrykach grupy Volkswagen jest olej o klasie lepkości 0W. Udział ten stale rośnie. Według stanu na rok produkcji 2020, aż 70% „pierwszych zalań” silników grupy VW w Polsce stanowi olej Longlife IV 0W-20 o normie 508.00/509.00. Drugim natomiast najczęściej używanym olejem jest 0W-30 Longlife III o znanej normie 504.00/507.00, czyli dawny olej o klasie lepkości 5W-30.
Od roku modelowego 2021 olej silnikowy używany przy wymianie w samochodach grupy Volkswagen musi być taki sam jak na zalanie fabryczne. Dotyczy to zarówno normy fabrycznej VW, jak i klasy lepkości, aby zapewnić ochronę i prawidłową prace silnika przez cały okres eksploatacji samochodu.
Jeśli wystąpi usterka, która mogłaby powstać w związku z użyciem oleju o niewłaściwej specyfikacji, nie będzie mogła być usunięta w ramach gwarancji samochodu. Może to dotyczyć nie tylko silnika, ale również innych podzespołów – np. filtra DPF.
A więc, by spełnić wymogi, właściciele autek kupionych w 2020 roku, powinni na podstawie VIN-u (np. gostek w sklepiku ASO chętnie wam odszuka w systemie) dobrać olej LLIV lub III (bo rok modelowy nie jest wiarygodnym wyznacznikiem). Tyle teorii. A tak naprawdę, to dla silnika lepszy jest olej o lepszych własnościach smarnych, a więc 5w30. Te zalecane rzadsze (czy o mniejszej lepkości) są lepsze ale dla ekologii i emisji co2 (niby mniejsze zużycie paliwa). W końcu TSI to nie wysokoobrotowe bzykacze Hondy żeby lać olej konsystencji wody.
Teoria w okresie gwarancji jest taka:
Od 2018 najczęściej stosowanym olejem w europejskich fabrykach grupy Volkswagen jest olej o klasie lepkości 0W. Udział ten stale rośnie. Według stanu na rok produkcji 2020, aż 70% „pierwszych zalań” silników grupy VW w Polsce stanowi olej Longlife IV 0W-20 o normie 508.00/509.00. Drugim natomiast najczęściej używanym olejem jest 0W-30 Longlife III o znanej normie 504.00/507.00, czyli dawny olej o klasie lepkości 5W-30.
Od roku modelowego 2021 olej silnikowy używany przy wymianie w samochodach grupy Volkswagen musi być taki sam jak na zalanie fabryczne. Dotyczy to zarówno normy fabrycznej VW, jak i klasy lepkości, aby zapewnić ochronę i prawidłową prace silnika przez cały okres eksploatacji samochodu.
Jeśli wystąpi usterka, która mogłaby powstać w związku z użyciem oleju o niewłaściwej specyfikacji, nie będzie mogła być usunięta w ramach gwarancji samochodu. Może to dotyczyć nie tylko silnika, ale również innych podzespołów – np. filtra DPF.
A więc, by spełnić wymogi, właściciele autek kupionych w 2020 roku, powinni na podstawie VIN-u (np. gostek w sklepiku ASO chętnie wam odszuka w systemie) dobrać olej LLIV lub III (bo rok modelowy nie jest wiarygodnym wyznacznikiem). Tyle teorii. A tak naprawdę, to dla silnika lepszy jest olej o lepszych własnościach smarnych, a więc 5w30. Te zalecane rzadsze (czy o mniejszej lepkości) są lepsze ale dla ekologii i emisji co2 (niby mniejsze zużycie paliwa). W końcu TSI to nie wysokoobrotowe bzykacze Hondy żeby lać olej konsystencji wody.
Re: Zużycie oleju silnikowego
Wszystko fajnie, ale ja się właśnie obawiam tego, że nawet jak komuś potwierdzą w 3 różnych ASO, że ma olej taki a taki, to wcale nie znaczy, że tak jest, tylko że nikomu się nie chce sprawdzać. We wszystkich ASO „wiedzą” że silniki zalewane są dajmy na to olejem 0W20 i jak jakiś natrętny klient się pyta, to tak mu się mówi bez sprawdzania jakichś tam VIN-ów (bo komu by się chciało). Dlatego ja się zastanawiam jak JA SAM mogę to sprawdzić? Może wiecie np. czy da się to sprawdzić np. na erwin.de po wykupieniu płatnego dostępu (godzina kosztuje jakieś 7€ - do przeżycia)?
Re: Zużycie oleju silnikowego
Suma sumarum 0w20 jest bardziej ekologiczny jeśli chodzi o spalanie i emisję CO2, 0w30 za to ma lepsze właściwości smarne. Wszystkie te rzeczy dla zwykłego szaraka nie są dostrzegalne gołym okiem. 0w20 jest następcą 0w30 celem spełniania coraz większych wymogów ze strony ekologii. Czy zalejesz jednym czy drugim nie będzie szkody dla silnika czy utraty gwarancji
Ja wybieram lepsze smarowanie
A tak na marginesie tak na chłopski rozum to im rzadszy olej to chyba więcej przedostaje się do komory spalania Co z ekologią Wiem jest filtr, ale w takim razie nie jest przez to bardziej narażony na filtrowanie większych nieczystości, a co za tym idzie krótsza żywotność takiego filtra No chyba, że 0w30 ma mniej np związków siarki czy tam innych. Czyli jest bardziej "czysty"
Co myślicie???
Ja wybieram lepsze smarowanie
A tak na marginesie tak na chłopski rozum to im rzadszy olej to chyba więcej przedostaje się do komory spalania Co z ekologią Wiem jest filtr, ale w takim razie nie jest przez to bardziej narażony na filtrowanie większych nieczystości, a co za tym idzie krótsza żywotność takiego filtra No chyba, że 0w30 ma mniej np związków siarki czy tam innych. Czyli jest bardziej "czysty"
Co myślicie???
Ostatnio zmieniony 25 paź 2021, 22:35 przez baxior, łącznie zmieniany 5 razy.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Zużycie oleju silnikowego
Jak robimy wymianę całości oleju to zgoda - nie będzie różnicy czy 0W20 czy 0W30. Ale jak chcesz 1l na dolewkę, to chyba nie ma co mieszać.
Re: Zużycie oleju silnikowego
Możesz spokojnie mieszać dolewkę. Po prostu, w zależności od tego ile będzie tej dolewki, minimalnie zmieni się lepkość i będzie oscylować pomiędzy obiema specyfikacjami. Instrukcja powiada: "Aby nie uszkodzić silnika, do następnej wymiany oleju wolno dolać tylko maksymalnie 0,5 litra następującego oleju silnikowego: Silniki benzynowe z filtrem cząstek stałych: norma VW 504 00, VW 508 00 i ACEA C3 lub API CJ-4".
Wile olejów spełnia te normy a więc nie możesz dolewać także oleje różnych producentów.