anduel pisze: ↑15 lis 2024, 15:48
Gdzie odklikać? W asystentach odznaczyłem rozpoznawanie znaków i jedyne co się wydarzyło to nie pimpał mi ale i tak zwalniał - masakra. Jeśli ktoś wie czy można ten tempomat jakoś oszukać to proszę o radę. Pimpanie mi nie przeszkadza ale nagłe z d..y wzięte hamowanie bardzo.
Ustawienia tempomatu ACC. Są dwie opcje:
1)Przewidywanie trasy-sam zwalnia przed np. skrzyżowaniem
2)Przewidywanie prędkości-sam zwalnia przy wykryciu znaku z ograniczeniem prędkości.
Wyłączając przewidywanie prędkości, samochód nie zwalnia już przy ograniczeniach prędkości. Jedzie z zadaną prędkością na tempomacie.
Mam wszystko odklikane i jest ok. Poprzedni T-Roc nie miał tego a ja Po dwóch latach użytkowania myślałem że już jestem orłem - nie byłem. Trochę inne menu w paru miejscach.
Cześć wszystkim. Mój pierwszy post. Piszę tutaj, bo nie chce zakładać nowego wątku a sprawa dotyczy głównie systemu rozpoznawania znaków i ACC. Od grudnia jeżdżę nowym T-Roc wyprodukowanym już z obowiązkowo systemem rozpoznawania znaków. Nie mam wykupionej nawigacji, ale sprzedawca zapewniał że nie jest wymagana do poprawnego działania rozpoznawania znaków. Korzystam z mapy google i fabryczna nawigacja jest mi zbędna. Wydaje mi się że pierwsze 2 dni system działał poprawnie. Wtedy to wszystkie systemy zaktualizowały się. Od tego czasu wygląda to tak, że znak jest oczytywany, by po chwili wskakiwało dziwne ograniczenie np. 20 km/h. Dodatkowo komunikat, że "brak danych dla tego obszaru" oraz żółte ostrzeżenie, że "Asystent znaków drogowych jest obecnie ograniczony". Zdarza się że np w mieście pokazuje ograniczenie 120 km/h. Mogę uciszyć błędne komunikaty o przekroczeniu prędkości, ale za każdym uruchomieniem pojazdu. Całkowicie wyłączyć się nie da, więc żółte komunikaty mam co chwilę. Wiadomo co się dzieje jeśli mam włączony tempomat z przewidywaniem prędkości . Jestem umówiony na serwis, ale ciekaw jestem czy ktoś miał taki problem?
Mam identyczną konfigurację. System rozpoznawaniu znaków często się myli, przede wszystkim "nie widzi" odwołania ograniczenia prędkości bo go po prostu w PL nie ma lub szczytuje znaki np z równoległej trasy. Jednak ostrzeżenie o ograniczonym asystencie było może raz i to na nowej drodze, nie uwzględnionej jeszcze na mapach. Oczywiście wyłączone na stałe przewidywanie trasy i przewidywanie prędkości. Opanowałem, za każdym razem "procedurę startową" niczym pies Pawłowa, wyłączenie start stop a potem wyłączenie line assist i rozpoznawania prędkości przez kliknięcie kierunkowskazu. Upierdliwe w mieście na krótkie odcinki ale inaczej na razie nie można, gwarancja oraz SFD2 firewall który "odciął" OBDeleven